Beak> - Beak>> (2012)

8. Elevator (4:23)
  9. Deserters (3:35)
  10. Kidney (6:49)
avatar van cddrive
geweldig! Hou je van Portishead..mag je deze niet missen!
Van heel vreemd...tot prachtige meeslepende composities.

avatar van The Scientist
hier is ie helemaal te luisteren, ik ben er ook vrij enthousiast over, maar 5* vind ik wel erg veel...

avatar van Chronos85
Het nummer Eggdog is echt een hypnotiserende trip als je 'm op je koptelefoon draait. Verder als geheel ook een prima plaat. Portishead echoet inderdaad door op >> en hetzelfde geldt voor de productie van de een na laatste Horrors (met name het fantastische 'in your face'-nummer Sea Within a Sea hoor ik op deze solo plaat terug). Nu ook maar eens het debuut van Barrow gaan luisteren!

avatar van IMPULS
'Wulfstann II' refereert wel wat sterk naar 'Set the Controls for the Geart of the Sun", van jeweetwel, maar dendert niet minder sterk door.
Bijna naadloos rijgen de nummers aaneen. Coherent album. Verrassend.

avatar van likeahurricane
Live tijdens Le Guess Who in Utrecht

Wulfstann II dendert inderdaad de hele tijd door:
Wulfstann II

Yatton

Spinning Top

avatar van IMPULS
Nooit van gehoord, totdat...
In een Media Markt (!) in Brussel ten gehore gebracht. CD van de dag daar, augustus 2012.
Was meteen verkocht, verkopers wisten niet eens wie dit waren. Ik ook niet, maar wat een bijzondere CD. Kil, en toch met een zwoele bries.
Zoiets...

avatar van popstranger
Project van de man achter Portishead en moet zeggen dat het enorm goed bevalt. Zang waarvan je zonder tekstvel geen jota van verstaat maar het past gewoon goed bij de muziek. Behoorlijk repetitief, die muziek, met als middelpunt Wulfstan II dat een zalig eind wegscheurt en ongedwongen mag rocken.