Cee-Lo - Cee-Lo Green and His Perfect Imperfections (2002)

Hip-Hop / Soul
Label: Arista

1. Bad Mutha (4:03)
  2. Close Encounter (Break) (0:22)
  3. Big Ole Words (Damn) (4:55)
  4. Closet Freak (3:37)
  5. Live (Right Now) (4:04)
  6. El Dorado Sunrise (Super Chicken) (5:31)
  7. A Thug's Concern (Break) (0:07)
  8. One for the Road (Break) (5:35)
  9. Let Him Sing If He Wants To (0:19)
  10. Spend the Night in Your Mind (5:34)
  11. Suga Baby (4:20)

met Big Gipp en Backbone

12. Gettin' Grown (4:13)
  13. Bass Head Jazz (3:33)
  14. Microhard (5:23)

met Jahalla en Kirkland Underwater

15. Under the Influence (Follow Me) (4:56)
  16. Medieval Times (Great Pretender) (3:42)
  17. Country Love (4:55)

met John Popper

18. Awful Thing (3:41)
  19. Maintenance Man (Break) (0:13)
  20. Young Man (Sierra's Song) (4:03)
  21. Well Damn, Lo (Break) (0:10)
avatar van Jordy
Iedereen die The Love Below zo spectaculair en vernieuwd vond moet dit album maar 's luisteren... erg lekker album

avatar van BoordAppel
Net iets minder dan zijn tweede plaat maar wat een album zeg! Heerlijk geproduceerd, op een enkele track na. One for the Road vind ik wat minder, alhoewel dat Hans Teeuwen pianoriedeltje wel grappig is .

Persoonlijke favorieten: Big Ole Words (Damn), El Dorado Sunrise (Super Chicken) (Funky shit zeg!), Microhard en Gettin' Grown. Gewoonweg heerlijk en eigenlijk schandalig dat deze meneer niet meer aandacht krijgt. Echt een unieke artiest.

Funk,soul en hiphop zijn zelden zo op 1 schijfje samengebracht als hier. Dit is gewoon geniale muziek. Cee-lo is idd een uniek en ontzettend veelzijdig artiest. Lyrics zijn trouwens ook goed. Geniaal album.

Relax
Jammer dat die drums zo iritant snel zijn

avatar van thomzi50
Evenals The Soul Machine een erg fraai album, helaas vind ik zijn stem net niet goed genoeg om de gehele tijdsduur echt te boeien. Misschien komt dat nog.

Het spijt me zeer, deze heb ik een paar jaar terug met veel verwachtingen gekocht, maar van deze schijf krijg ik serieus hoofdpijn... ik heb me nooit door het volledige album heen kunnen werken, wat vooral op het conto van cee-lo's stem komt.

avatar van Shelter
ja die stem van cee-lo breekt dit album ook een beetje op voor mij.
In Gnarls B. klikt die wel relaxed, maar rappend vind ik het toch niet zo fijn. Producties zijn wel mooi...beetje experimenterend maar wel goed. Maar ik luister het ook niet echt vaak vanwege die stem van cee-lo, dus 3* voor de producties that is.

avatar van Dungeon
Wat een plaat is dit. Fantastisch.

Wat hier boven beweerd wordt over Cee-lo's stem is natuurlijk persoonlijke smaak. zelf hou ik er wel van. Een uniek stemgeluid. Hoewel ik de Gnarls Barkley projecten waardeer gaat mijn voorkeur uit naar zijn platen met the goodie mob en zijn 2 soloplaten. Deze plaat is veel puurder dan Gnarls zowel qua muziek als tekst. Hier hoor je echt wat Cee-lo bezig houdt, Ceelo laat zijn hart spreken en ontstaat pure poezie.

Dungeon schreef:
Wat een plaat is dit. Fantastisch.

ja true man kwa wat je zegt over die teksten... alhoewel GB toch ook wel teksten heeft waarvan ik denk zozo... zoals just A Thought...toch wel heavy material zeg maar.
Maar je hebt wel gelijk met dat Cee Lo solo en in goodie mob meer toont wat hij kan brengen...wellicht ooit nog een halvie omhoog

avatar van Shelter
Ik ga omhoog, de producties zijn gewoon zo vet! Zijn stem verdraag ik ook meer en meer.

Big Ole Words is echt