Pino D'Angiò - ...Balla! (1981)

Italië
Dance / Funk
Label: Rifi

1. Un Concerto da Strapazzo (Scusate Sono Impazzito) (3:28)
  2. Una Notte da Impazzire (4:30)
  3. Signorina (3:22)
  4. Okay Okay (4:12)
  5. Perdoni Tenente (4:20)
  6. Me Ne Frego Di Te (4:26)
  7. Notte D'Amore (3:14)
  8. Mannaggia Rock and Roll (4:02)
  9. Donna in Costruzione (3:14)
  10. Ma Quale Idea (4:25)
avatar van Dibbel
Das sterk, was vanmiddag aan het inventariseren (zolder naar hier) en toen stond ie er nog niet op.
Nu wel dus en kan naar mijn lijst.

avatar van EttaJamesBrown
Deze heb ik veel op een cassettebandje gehoord. Vakantiemuziek zonder in Italie te zijn geweest.

avatar van T.O.
Ma Quale Idea is gewoon fantastisch.

avatar van Rainmachine
Pino gaat bij mij nooit meer uit de verzameling alleen al om Ma Qale Idea, een nummer waar ik nog steeds heerlijk om kan gniffelen. Mijn Italiaanse schoonvader vond het echt vreselijk en noemde het troep. Voor de rest is het wel aardig maar gaat het geen serieuze potten breken, Pino beheerst 1 trucje en dat wordt telkens herhaald. Een zware stem waar falsetto stemmetjes doorheen blaten. Een uitzondering zijn Perdoni Tenente en Donna in Costruzione, dit klinkt bijna als Daft Punk, zal mij niks verbazen als de heren van DP hier ook naar geluisterd hebben. En dan Giorigio Moroder natuurlijk ook niet vergeten. Notte D'Amore is ook wel leuk, een wat serieuzer piano gedragen nummer wat wat doet denken aan Udo Lindenberg.

avatar van T.O.
Mijn Spotify algoritme zette net "Okay Okay" aan, toch ook wel een leuk nummertje, hoewel erg vergelijkbaar met zijn grote hit.

Wat ook nog wel leuk is om te melden is dat deze man later een duo vormde met Bruno Sanchioni genaamd "Age Of Love", bekend van de gelijknamige track die later een trance klassieker zou worden in de remix van Jam&Spoon.

avatar van Dibbel
Op mijn Hollandse persing op Killroy begint het met het onsterfelijke Ma Quale Idea.
Signorina is een verrassend mooie, op een bedje van synthesizers gedeclameerde cover van Time Of The Season van The Zombies.
De rest heeft deze rokende tandarts zelf geschreven en ja, dit is overwegend leuk.