Fountains of Wayne - Out-Of-State Plates (2005)

Label: Virgin

1. Number 45 Sunblock (0:21)
  2. Maureen (3:13)
  3. California Sex Lawyer (2:59)
  4. Janice's Party (2:45)
  5. Karpet King (4:05)
  6. Baby I've Changed (2:06)
  7. I Know You Well (3:25)
  8. You're Just Never Satisfied (3:07)
  9. I'll Do the Driving (3:23)
  10. Nightlight (3:02)
  11. I Want You Around (2:39)
  12. Trains and Boats and Planes (3:00)
  13. Places (1:39)
  14. Can't Get It Out of My Head [Live] (3:53)
  15. City Folk Morning (0:13)
  16. The Girl I Can't Forget (3:24)
  17. ...Baby One More Time (3:20)
  18. Elevator Up (4:10)
  19. Comedienne (3:39)
  20. Kid Gloves (3:30)
  21. Today's Teardrops (2:07)
  22. She's Got a Problem [Live] (3:09)
  23. These Days (2:34)
  24. I Want an Alien for Christmas (2:19)
  25. The Man in the Santa Suit (2:40)
  26. Chanukah Under the Stars (0:15)
  27. Killermont Street (3:13)
  28. Half a Woman (2:49)
  29. Small Favors (2:59)
  30. Imperia (1:57)
Geen nieuw album, maar b-kantjes en rariteiten veronderstel ik?

Bloompje schreef:
Geen nieuw album, maar b-kantjes en rariteiten veronderstel ik?
Yup. Unreleased tracks and B-Sides. En nog twee gloednieuwe nummers. En ik vermoed dat je een nummer met de titel 'I Want an Alien for Christmas' wel een rariteit mag noemen

I want an alien for christmas is ook het enige nummer wat me bekend voorkomt. Volgens mij stond het ergens op een soundtrack. Ze hadden er van mij That Thing You Do! (van de gelijknamige film) ook mogen opzetten, was tenslotte door hen geschreven..

dutch2
.. Zal vast wel weer een rechtenkwestie wezen. Eigenlijk wel triest als je je eigen liedjes niet eens meer kunt uitbrengen.

Ja, jammer. Juist omdat dat liedje het leukste was aan de film .

Baby one more time zal wel een cover van het Birtney nummer zijn zeker? En even dacht ik dat er ook een Kylie cover opstond..

dutch2
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar als het nummer 'Can't Get it Out of My Head' een cover is van het (heerlijke) ELO-nummer ben ik wel erg benieuwd. Ik kan me dit nummer nauwelijks in een FoW-jasje voorstellen. Maar ja, wie weet?

Ik ken het nummer niet eens...dus het is mij een raadsel. Dus, kopen die cd straks

avatar van Dielie
nieuw FOW-materiaal (b-kantjes of whatever) ? Goed nieuws!

avatar van Dielie
Waar zijn die sprankelende gitaarpopsongs vanop het debuut toch gebleven (??) , hier was ik dus bang voor, veel teveel downtempo-nummers, akoestische liedjes, ok, deze plaat is niet slecht, maar al die "zachte" songs, dit is geen highschool-rock meer, wel van die ik-drink-wijn-bij-kaarslicht-muziek...

Als ik me de Fountains Of Wayne herinner die ik leerde kennen ten tijde van "Radiation Vibe", "Sink To The Bottom" en "Survival Car", hoor ik sprankelende gitaarpopliedjes die ruiken naar zomerbloesem...

...op deze plaat hoor ik (merendeels) krakende treurwilgen.

Oei oei! Ik ga hem toch wel kopen want ik hou wel van hun beide stijlen!

avatar van Bert Wasbeer
Ze zeggen het zelf al in de liner notes: consumeer met mate. Als je dit 90 minuten lang luistert wordt je compleet flauw, te veel echte b-kantjes, maar draai je vier keer een half album dan is het zeer goed te pruimen
En Dielie: ik snap wat je bedoelt, het Fow-geluid is in de loop der jaren duidelijk anders geworden, al kan ik niet goed aangeven waar het nu in zit. Misschien zijn de teksten iets algemeen cynischer geworden ipv redelijk gericht op eigen belevenissen van de zanger. Vanaf Utopia parkway bezingt hij steeds meer kenmerkende zaken van de suburbs in America in plaats van zijn eigen jeugd-traumaatjes. Ik weet alleen niet of ik dat erg moet vinden.

avatar van leaatjee
I Want An Alien For Christmas is echt geweldig! iedereen verklaart me voor gek dat ik dat de hele dag zit te zingen midden in mei, maar ja... geweldig!!! de rest van de cd ken ik niet, dus een stem kan ik niet geven, maar dit nummer verdient nog meer dan 5*

avatar van Shelter
Geluisterd in de winkel.... veel te onsamenhangend naar mijn smaak. Ook duurt het veel te lang. Toch staan er wel wat leuke nummertjes op, maar over het geheel gezien vind ik het niet veel aan. 2,5* met potentie om naar beneden te gaan.

Qua afwerking en productie niet met de reguliere albumns te vergelijken. Qua songkwaliteit vaak wel. Sommige nummers zijn natuurlijk wegwerpertjes (Janice' s Party, I Want an Alien for Christmas), maar evenveel kunnen zich meten aan hun beste werk. Ook de coversongs zijn stuk voor stuk goed.