Roxette - The Pop Hits (2003)

Zweden
Label: Capitol

1. Opportunity Nox (2:59)
  2. The Look (3:56)
  3. Dressed for Success (4:11)
  4. Dangerous (3:50)
  5. Joyride (4:00)
  6. The Big L (4:28)
  7. Church of Your Heart (3:23)
  8. How Do You Do (3:20)
  9. Sleeping in My Car (3:34)
  10. Run to You (3:38)
  11. June Afternoon (4:11)
  12. Stars (3:56)
  13. The Centre of the Heart (3:23)
  14. Real Sugar (3:16)
  15. Little Miss Sorrow (3:56)
  16. Stupid * (3:25)
  17. Makin' Love to You * (3:52)
  18. Better Off on Her Own * (2:50)
  19. Bla Bla Bla Bla Bla (You Broke My Heart) * (4:36)
avatar van musicfriek
Is deze cd in Nederland uitgebracht??? Nog nooit zien liggen in ieder geval.

avatar van Eddie
Ja die is zeker in nederland uitgebracht, tot grote vreugde van eddie. Ik ben helemaal geen roxette fan, maar ze hebben een paar geweldig goede songs zoals How Do You Do, Dangerous, The Big L, Dressed For Succes. Deze plaat is voor mij de perfecte Roxette plaat. Ik was ook zeer verheugd met deze plaat. Dit smane met het feit dar de stem van zanger Per ??? mij heel erg aanspreekt, een beetje sinister en niet te zoet.
Oportunity nox,is geloof ik een nieuw nummer maar ook heel erg lekker. En geen enkele roxette Ballad
(gaf destijds 2.5* eigenlijk wat te laag, verhoog naar 3.5)

[edit; als je het goed bekijkt zit er ook een erg hoog glamrock gehalte in de muziek wat het voor mij nog meer de moeite waard maakt)

avatar van musicfriek
Vind de tracklist er zwaar ok uit zien. Ook maar op mijn lijstje zetten dan... zucht, mag wel lening afsluiten met wat ik allemaal nog wil hebben! Allemaal de schuld van deze site! Hahaha. Die andere, met de ballads vind ik stukken minder, alleen You Don't Understand Me vind ik goed.

avatar van Eddie
bij bol gewoon te bestellen. Deze plaat was voor mij echt een uitkomst, het nadeel van de meeste Roxette platen vind ik die zeik ballads, die staan hier niet op. Dit is echt zo'n plaat voor de zomer, ramen open, dak open en lekker cruzen

DutchViking
Ja, het voordeel van deze compilatie is inderdaad dat er weinig tot geen ballads op staan. Niettemin vind ik een song als Fading Like a Flower (een ballad) wel oké. Ik ben nooit een grote Roxette-fan geweest, maar kan niet ontkennen dat veel van hun songs erg goed in mekaar zitten.

DutchViking
Roxette was enkele jaren lang een zeer succesvolle band die de ene na de andere hit scoorde. Je hield ervan of niet, maar zelfs de grootste Roxette-hater moet toegeven dat de songs eigenlijk best wel goed in orde zaten. Catchy, melodieus en easy-listening, drie begrippen die in grote mate verantwoordelijk waren voor het succes van Per en Marie. Zij beleefden hun top begin jaren '90, in een tijd waarin ik de hitlijsten nog actief volgde. De band was enorm populair, ik kan me nog herinneren dat enkele klasgenootjes How Do You Do playbackten en dat It Must Have Been Love in die tijd niet meer van de radio was weg te slaan.

Toen ik op jonge leeftijd het album Joyride hoorde, wist ik het helemaal zeker. Ik was helemaal dol op de titelsong en ook de rest van het album smaakte mij destijds prima. Nu is die liefde flink verwaterd en heb ik nog maar 2,5* over voor Joyride. Van de ballads vind ik alleen Spending My Time nog wel aardig, de rest doet me niet meer zo veel. Wat de meer rockgetinte songs betreft, was ik altijd gecharmeerd van Sleeping In My Car. Ik bewaar warme herinneringen aan dat nummer, dat voor mij een afsluiting was van mijn basisschooltijd. Het nummer werd toen veel gedraaid (o.a. op het schoolverlatersfeestje) en geeft voor mij die tijd (1994) treffend weer.

Deze compilatie bevat veel interessante songs, waarbij vooral de beginperiode van Roxette een vruchtbare periode blijkt te zijn geweest. Het is zo gelikt als maar zijn kan, maar ik kan niet ontkennen dat de uitvoerig goed is. Ik onthoud me van een beoordeling, omdat ik principieel niet op compilaties stem. Dit album zou anders een 3* gekregen hebben, met als grootste kanttekening de vrijblijvendheid van een aantal nummers. Het klinkt immers nergens gedurfd en spectaculair.

avatar van MusicFreak
Mooi en leuke herinneringen aan deze plaat. Daardoor toch wel een beetje speciaal!

avatar van Pietro
Ik weet niet of Roxette als guilty pleasure betiteld wordt op deze site, maar ik heb lange tijd wel een zwak gehad voor de band rond Marie en Per. Al op jonge leeftijd raakte ik verslingerd aan de pakkende, verfijnde nummers als Listen to Your Heart, The Look, How Do You Do en Sleeping In My Car. Misschien komt het wel omdat ze mijn jeugd voor een deel hebben gekleurd. Ik groeide op in de tijd dat Roxette aan de lopende hits scoorde.

Het album Joyride was als negenjarige een van mijn eerste luisterervaringen, omdat mijn broer deze in zijn bezit had. Door de jaren heen raakte mijn liefde voor Roxette danig bekoeld, vooral omdat de band naar mijn gevoel steeds zoetsappiger en poppy ging klinken.

Het sterke punt aan deze compilatie, is dat de ballades ontbreken. Dit album zou met Listen to Your Heart, It Must Have Been Love, Fading Like a Flower en Spending My Time de perfecte compilatie zijn geweest. Die zijn uiteraard terug te vinden op The Ballad Hits.

Al met al is dit geen slechte verzameling, waarbij ook minder bekend materiaal als Opportunity Nox en Church Of Your Heart prima te verteren is: 3,5*