Dead Sara - Dead Sara (2012)

Label: Pocket Kid

1. Whispers & Ashes (3:50)
  2. We Are What You Say (3:02)
  3. Weatherman (4:21)
  4. Dear Love (4:17)
  5. Monumental Holiday (2:39)
  6. I Said You Were Lucky (3:53)
  7. Face to Face (4:30)
  8. Test on My Patience (3:08)
  9. Timed Blues (3:37)
  10. Lemon Scent (4:20)
  11. Sorry for It All (4:48)
Wat 'n lekker album! Ik heb niet echt 'n sterke voorkeur voor zangeressen, maar deze dame kan ik erg goed waarderen.

Oh ja, dit is Nirvana meets Florence and the Machine minus de enorme gok van Florence.

Lastig om hier de beste 3 nummers aan te geven. Weatherman is duidelijk de beste, maar daar onder is het twijfelen tussen nrs 1, 2, 5, 6, 7, 9 en 10 (dus alleen 4, 8 en 11 komen niet in aanmerking, die zitten net iets onder het niveau van de rest van het album). Uiteindelijk gesettled op Monumental Holiday en Face to Face.

Erg sterk album. Luister het al een paar dagen. Ik heb conservatief gestemd met 4,5, omdat ik nog moet zien hoe vaak ik het over een half jaar nog luister. Potentieel wordt het dus nog 5*, maar voorlopig blijft hij hier op staan.

avatar van Tha)Sven
Best een goed debuut inderdaad. Goede zangeres, ik vind het jammer dat sommige nummers net iets teveel geschreeuw bevatten. Whispers and Ashes steekt wel met kop en schouders boven de rest uit. Iets om in de gaten te houden als ze in toekomst iets gebalanceerder te werk gaan.

avatar van legian
Met puur toeval op gestuit, maar toch aardig door verrast.
muzikaal is het niet bijzonder hoogstaand, maar wel erg verslavend
De zang daarentegen is wel van goed niveau zowel het geschreeuw als de clean zang klinken erg goed.
Al met al is het een album wat heerlijk wegluistert.
3.5*

avatar van legian
De single Mona Lisa van het nieuwe album is uit.

avatar van Robberke
Ook juist ontdekt. Stem gaat soms lekker in overdrive. Beetje Courtney Love, L7, Heather Nova, ... moet live ook wel best de moeite zijn.

Ik raad mensen die dit goed vinden ook zeker eens op zoek te gaan naar het album 'Withdrawal Method' van Die Monster Die.