The Mountain Goats - Transcendental Youth (2012)

Label: Merge

1. Amy a.k.a. Spent Gladiator 1 (2:27)
  2. Lakeside View Apartments Suite (3:58)
  3. Cry for Judas (3:12)
  4. Harlem Roulette (3:23)
  5. White Cedar (3:05)
  6. Until I Am Whole (2:48)
  7. Night Light (3:59)
  8. The Diaz Brothers (2:45)
  9. Counterfeit Florida Plates (2:22)
  10. In Memory of Satan (4:01)
  11. Spent Gladiator 2 (2:52)
  12. Transcendental Youth (4:10)
avatar van AOVV
Leuk, een nieuwe van The Mountain Goats. De vorige is me erg goed bevallen, dus ik ben zeer benieuwd.

dalexterminate
Cry for Judas is al te streamen:

Merge Records Store - mergerecords.com

Klinkt alvast fantastisch

avatar van staralfur
Ik kijk hier erg naar uit!

avatar van AOVV
Leuk nummer, inderdaad. Wat voller als op de vorige plaat, heb ik de indruk? Enfin, de hoes is ook erg interessant.

avatar van staralfur
Het album klinkt vooralsnog prima en vertrouwd, ik zal bij volgende luisterbeurten wat meer gaan letten op details en teksten

avatar van Norrage
Fantastisch album. Verrassend en heel mooi de blazers en de donkere sfeer. Heel anders dan de vorige vrij vrolijke albums van hen, maar nog steeds zeer des Mountain Goats. Een van de top albums van het jaar, nu al, na 2x luisteren!

avatar van IllumSphere
Ik vind het eigenlijk ook een heel mooi en sfeervol album, maar ik wacht nog even af hoe het album evolueert.

avatar van IllumSphere
Ik heb de plaat nu volledig laten evolueren en die evolutie was verre van goed. Het klinkt wel fijn, maar het was vaak een net niet plaat geweest. De grote ergernis was de zang van John Darnielle die ik gewoonweg niet kon trekken. Het was niet slecht, maar op de één of andere reden was de plaat een stuk minder gemakkelijk weg te luisteren door zijn stem. Jammer, maar helaas is deze plaat en band niets voor mij.

avatar van AOVV
Onderhoudende plaat, maar zeker niet zo goed als voorganger 'All Eternals Deck'. Er staan gewoon minder songs op die me echt raken. Beste nummers zijn 'Cry for Judas', 'Lakeside View Apartments Suite', 'White Cedar' en de titelsong. Een positieve noot is wel het gebruik van blazers; dit werkt erg goed in een aantal songs, en zorgt voor een warme, gezellige sfeer. De stem van Darnielle is voor de één van goud, voor de ander om op te schieten. Laat ons zeggen dat het wat mij betreft overhelt naar het goud, mits ondersteund door passende instrumentatie. Is dat niet het geval, ga ik me er ook een beetje aan ergeren, en wordt het saai.

3 sterren

avatar van Tonio
Weer eens beluisterd. En ja, het is een fijne plaat, maar toch een stukje minder dan hun fantastische albums uit de periode 2002-2009.