Trijntje Oosterhuis & Metropole Orchestra - Best of Burt Bacharach Live (2009)

Jazz / Pop
Label: EMI

1. The Look of Love (6:00)
  2. I'll Never Fall in Love Again (3:15)
  3. Love Is Still the Answer (4:03)
  4. A House Is Not a Home (4:04)
  5. Stronger Than Before (3:50)
  6. Don't Make Me Over (3:57)
  7. This House Is Empty Now (5:46)
  8. Walk on By (5:40)
  9. (They Long to Be) Close to You (4:33)
  10. Anyone Who Had a Heart (6:45)
  11. Any Day Now (6:16)
  12. Who'll Speak for Love (4:17)
  13. Waiting for Charlie (To Come Home) (5:38)
  14. Do You Know the Way to San Jose? (3:23)
  15. This Girl's in Love (4:17)
  16. God Give Me Strength (7:14)
  17. Alfie (4:37)
  18. Falling Out of Love (4:19)
  19. What the World Needs Now (3:20)
  20. That's What Friends Are For (4:24)
  21. I Say a Little Prayer (4:23)
MatthijsBudding
Geweldige livevertolkingen van deze songs! Nog beter soms dan op haar albums, want ze hebben compleet andere arrangementen! Ik snap niet waarom haar renditions zulke lage beoordelingen krijgen, zure puristen volgens mij. Want ik vind haar 1000× zo goed als Dionne bijvoorbeeld. Burt is mijn favoriete componist maar als conducter vind ik het minder. Ik vind zijn versies altijd oubollig, dit is perfect. Alleen het laatste nummer is minder, Aretha doet dat zo prachtig dat je er niet aan moet komen. Had een vooroordeel, compleet onterecht. Hij komt in de top-10, tussen hele andere dingen, omdat het gewoon geweldig is. Favorieten waren niet moeilijk te kiezen. Nummer 2, een prachtige zoete compositie, waarbij ze die hoge noot zo mooi en zelfverzekerd haalt. Nummer 6, ze gaat hier heel mooi los, bluesy uithalen. Nummer 8 door het nieuwe arrangement, met een spetterend intro en een nog spetterender einde, jam-achtige sfeer. Nummer 10, omdat het een prachtig nummer is, en het is supermooi opgebouwd. De climax had iets uitbundiger mogen zijn, en na die climax had het iets sneller agfelopen mogen zijn, maar prachtig. 13, een pareltje. Wat een uithaal doet ze daar, had ze applaus voor MOETEN krijgen. Een van Burts vergeten liedjes, en een van zijn beste. Juweeltje.

MatthijsBudding
Wanneer krijgt deze meer stemmen?...