Matchbox Twenty - North (2012)

Label: Atlantic

1. Parade (4:09)
  2. She's So Mean (3:50)
  3. Overjoyed (3:07)
  4. Put Your Hands Up (2:52)
  5. Our Song (3:01)
  6. I Will (4:03)
  7. English Town (4:37)
  8. How Long (2:44)
  9. Radio (3:02)
  10. The Way (3:17)
  11. Like Sugar (3:46)
  12. Sleeping at the Wheel (3:50)
avatar van Thomas86
Zeer benieuwd naar deze plaat!

avatar van Thomas86
Met de single Push waren ze ook op de Nederlandse clipzender TMF te zien, eind jaren '90 was het en de sporen van de grunge waren duidelijk hoorbaar op de sound van MB20. Met Mad Season kozen ze voor een voller geluid en maakten deze Amerikanen het zichzelf soms te moeilijk. Maar met More Than You Think You Are leverden ze hun artistieke en commerciele meesterwerk af, al zullen veel fans de emotie die in het debuut zat -en uit nostalgie misschien- toch nog net wat hoger inschatten.

Na solo projecten is de band weer bij elkaar en het resultaat is fantastisch. Ze gaan door op de weg van de feelgoodpop die soms wat weg heeft van Train en Maroon 5, maar door de soulvolle stem van Rob Thomas veel meer diepgang heeft. De liedjes zijn radiovriendelijk, maar de composities zijn een stuk intelligenter dan menig andere pop/rockplaat van nu. English Town heeft een spannende en intense opbouw, Parade zit vol positieve energie en Sleeping At The Wheel is een ingenieuze ballad, geschikt voor stadions maar toch ook klein en intiem. Heerlijke plaat dus.

Thomas86; Ben het grotendeels met je eens, maar dat Train geen diepgang zou hebben - daar ben ik het niet met je eens.

avatar van Thomas86
Ik vond Train vroeger erg goed, maar momenteel vind ik ze echt te glad. Als muzikanten heb ik ze hoog zitten, maar nu zijn het vooral goedkope hitjes schrijvers naar mijn mening.

akkuhcrazy
Heerijke plaat!
Al meerdere malen beluisterd, en hij blijft goed!
Niet erg hoogstaand niveau verder, maar wel gewoon lekker om te luisteren, en dat is ook heel wat waard! 4*

avatar van C8rter
Met dank aan Spotify ben ik hier op geland, heerlijke plaat.
Vooral Parade en I Will blijft lang in het hoofd hangen.

avatar van Monsieur'
Parade, English Town en Shes So Mean zijn eigenlijk de enige liedjes die goed zijn. Put Your Hands Up is dan weer een draak van een track. Ik had wel iets meer verwacht van het rentree, maar English Town is me toch wel een parel.

avatar van Juul1998B
Ze komen met een nieuw album!
Wild dogs ( nieuwe single is net uit!)

On topic-
Goed album dit, paar niemandsdalletjes maar verder is de bekende MT sound weer erg aanwezig.
Misschien soms wat cheesy wat helemaal niet slecht hoeft te zijn