DMX - The Great Depression (2001)

Label: Ruff Ryders

1. Sometimes (1:06)
  2. School Street (3:01)
  3. Who We Be (4:47)
  4. Trina Moe (4:02)
  5. We Right Here (4:27)
  6. Bloodline Anthem (4:25)
  7. Shorty Was da Bomb (5:12)
  8. Damien III (3:21)
  9. When I'm Nothing (4:33)
  10. I Miss You (4:40)

met Faith Evans

11. Number 11 (4:25)
  12. Pull Up (Skit) (0:20)
  13. I'ma Bang (5:03)
  14. Pull Out (Skit) (0:24)
  15. You Could Be Blind (4:34)

met Mashonda

16. The Prayer IV (1:42)
  17. A Minute for Your Son (16:55)
double gun
vette beats, en pompende X. Dit album staat bij mij op num. 2 eerst and there was X en dan deze, perfect hip hop en text.

mijn score: 4*

Zeker veel minder dan de eerdere albums al zijn sommige nummer wel heel vet.

Die Album heeft me veel geholpen toen ik het moeilijk had,
RESPECT !!!

avatar van bato
een van de beter albums van DMX

avatar van FunkyMonk
Vind ik ook. Alleen It's Dark and Hell Is Hot vind ik beter.

avatar van Madill
een van me eerste hiphop albums en ik vind x rauw vooral alle damien nummers

avatar van Madill
volgens mij toch niet een van me eerste dat was een een andere van x maar als nog deze is ook dope

avatar van Reijersen
1,5
Niet zo'n bijster interessant album van DMX. Alleen tracks 10 en 15 draai ik nog weleens. De rest laat ik liever links liggen. Het klinkt mij te goedkoop in elkaar geflanst. En DMX blaft zonder veel inspiratie.

1,5 ster.

Mezelf
Eén van DMX zijn betere albums. Er zit toch meer gevoel in de tracks dan normaal gesproken het geval en dat kan ik wel waarderen. Dan heb ik het met name over nummers als You Could Be Blind en I Miss You.

Over het algemeen is dit wel een lekker album hoewel het zelden een hoogtepuntje heeft. Dat is wel wat jammer.

avatar van Soulistic
Stevig album van DMX. Waar hij op zijn vorige albums nog vooral schreeuwde en boos overkwam merk je wel een verandering van zijn gemoedstoestand. Met resultaat dat er zeker een paar mooie tracks op staan.
"I Miss You" "When I'm Nothing" & "A Minute For Your Son" als hoogtepunten!

avatar van MB23
De 3e bonus track (Usual Suspects Pt 2) is ook een goeie track!

avatar van Kos
Kos
Ik blijf We Right Here toch wel een toppertje vinden.

Soms draai ik hem wel eens keihard en dan voel ik me gelijk weer keistoer. . !

avatar van KILLERBEE99
DMX kan net als Ja Rule veel schreeuwen, maar om een of andere spreekt het me meer aan bij DMX dan bij Ja Rule...

PriestMaiden
KILLERBEE99 schreef:

Bij mij ook

Gucci-Mane
We right here is toch een van mijn lievelings nummers van DMX. Nummer met Faith evans is ook heerlijk.

X is hier rustiger , kalm en weer behoudend.