Lynch Mob - Sound Mountain Sessions (2012)

Label: Rat Pak

1. Slow Drag (5:12)
  2. World of Chance (5:25)
  3. City of Freedom (4:20)
  4. Sucka (4:11)
avatar van Metalhead99
Standaard rocknummertjes. Niet verschrikkelijk slecht, maar dusdanig standaard en voorspelbaar dat het me niet wist te boeien.

avatar van AstroRocker
Misschien wel standaard rocknummers, maar ze zijn wel erg goed uitgevoerd. Ik draai deze ep vaak en het klinkt erg goed. Vooral City of Freedom en Sucka zijn er goed met dat gedreven bas/drumwerk.
De zang is ook niets mis mee. Graag zou ik deze band weer eens live willen zien. Ik heb ze ooit in het voorprogramma van Queensryche gezien begin jaren 90.
Ik geef 4 sterren.

Ozric Spacefolk
Ik wist niet dat er een nieuwe Lynch Mob uit was. Ben benieuwd naar de bezetting.

avatar van AstroRocker
Oni Logan is weer de zanger, die zong ook al mee op de vorige cd en de allereerste cd Lynch Mob. Altijd een goede zanger gevonden. Verder natuurlijk heer Lynch en Robbie Crane.

Ozric Spacefolk
Alle hardrock is standaard. Ik vind dat nu niet echt iets om verbaasd over te zijn.

Lynch Mob overtuigt wel degelijk hier. Goed geproduceerde, lekker gedrumde, goed ingezongen rocksongs, met een hoop aandacht voor melodie, tempowisselingen, scheurende solo's, dynamiek en met gevoel en emotie ingespeeld.

Wat moet Hardrock nog meer bieden? Rap? Samples? Trompetten? Doedelzakken?
Nee hoor. Zoals dit, hoor ik het graag.

Oni zijn stem klinkt trouwens lager dan voorheen. Wat rauwer zelfs.

avatar van Metalhead99
Ozric Spacefolk schreef:

Dat is zo, maar het moet wel indruk op me maken en dat deed het vorig jaar niet. Het is echter alweer lang geleden, dus ik zal het plaatje binnenkort eens aan een herbeluistering onderwerpen.;)

Ozric Spacefolk
De power van Lynch Mob maakt op mij in elk geval vaak een goede indruk.

Vooral in een wereld die gedomineerd wordt door singer/songwriters en indierock.