Queensrÿche - Greatest Hits (2000)

Rock / Metal
Label: Virgin

1. Queen of the Reich (4:24)
  2. The Lady Wore Black (6:17)
  3. Warning (4:47)
  4. Take Hold of the Flame (4:58)
  5. Walk in the Shadows (3:36)
  6. I Dream in Infrared (4:20)
  7. I Don't Believe in Love (4:26)
  8. Eyes of a Stranger (6:38)
  9. Jet City Woman (5:24)
  10. Empire (5:26)
  11. Silent Lucidity (5:48)
  12. I Am I (4:01)
  13. Bridge (3:33)
  14. Sign of the Times (3:37)
  15. Chasing Blue Sky * (3:40)
  16. Someone Else? (With Full Band) * (7:13)
totale tijdsduur: 1:07:15 (1:18:08)
Goede nummers, ongeveer de beste van de band, persoonlijk vind ik 5> het beste! ik geef 4*!!!!

DutchViking
Leuke compilatie, hoewel ik het jammer vind dat krakers als Revolution Calling, Anybody Listening en mijn persoonlijke favoriet The Mission, niet vertegenwoordigd zijn.

Joy
kvind een greates hits bij queensryche een beetje een zakkenvuller

als fan koop je het niet want heb je alles al in huis lijkt me zo

15 hits??

Is dat niet een beetje veel.

Joy
commercieel gezien alleen silent lucidity een hit

zakkenvuller dus

Als introductie met de band wel leuk, maar voor de rest...
Er staan naturrlijk goede nummers op

avatar van ricardo
Wat een slechte verzamelaar is dit, van hun belangrijkste 2 albums Rage For Order en Operation Mindcrime, staan elk maar 2 nummers op, Walk In The shadows en I Dream In Infared, van Rage For Order, en van OM staan alleen de nummers I Don't Believe In Love en Eyes Of A Stranger er maar op. Blijft niet veel over wat echt top is volgens mij dan. De rest van het oevre van Queensryche is voor mij echt onder de maat, en doet mij niet veel. Hun tophit Silent Lucidity al helemaal niet, want dat nummer is gewoon gladde pop, en geen echt Queensryche nummer vind ik. Gewoon de albums Rage For Order en Operation Mindcrime in huis halen, en je hebt het beste van hun wel in huis lijkt mij.

avatar van Brutus
Goede verzamelaar.

De eerste 3 nummers vind ik de beste

avatar van Edwynn
Over songkeuzes op verzamelaars kun je je doorgaans helemaal ondersteboven redetwisten. Zoals altijd zijn verzamelaars alleen de moeite voor wie gematigd geïnteresseerd is in deze of gene artiest. In het geval van Queensrÿche bevat hun Greatest Hits zo'n beetje de meest bekende nummers van de band. Hits zijn het niet echt, maar het zijn veelal wel de nummers die wel eens op MTV voorbij kwamen zeilen. Het geeft wat dat betreft een redelijke doorkijk op het Queensrÿche oeuvre. Wie diepere interesse toont, raad ik echter één (of meerdere) van de albums aan.

avatar van gigage
Voor degene die zich bijna 80 minuten willen verdiepen in het Queensryche ouvre van voor 2000 is dit een geweldige verzamelaar. Zelfs van de debuut ep ( die indertijd veel stof deed opwaaien) staan de 2 beste songs. Alles wordt chronologisch neergepent dus om de 2 nummers zit je weer in een volgend album. Van daaruit kun je dan dus zelf uitmaken welke periode je het beste vindt. De songs zijn geremastered en goed aan elkaar gemixt met zelfs wat extraas om de overgang mooi te laten doorvloeien.
Dat er slechts 2 songs op staan van Operation Mindcrime is in het geheel niet storend, want dat album dien je al in huis te hebben! Klik hier om te bestellen hahaha.

De ontwikkeling vanaf Maiden like metal van hun ep, via hun sterke debuut, zwakke rage album, overweldigende Operation, commercieler succesvolle Empire, tot aan de downfall van deze Seatlle band wordt hier prima tentoon gesteld.