Meat Loaf - Couldn't Have Said It Better (2003)

Label: Sanctuary

1. Couldn't Have Said It Better (7:07)

met Patti Russo

2. Did I Say That (6:03)
  3. Why Isn't That Enough (4:08)
  4. Love You Out Loud (4:10)
  5. Man of Steel (6:17)

met Pearl Aday

6. Testify (4:58)
  7. Tear Me Down (3:39)
  8. You're Right, I Was Wrong (3:44)
  9. Because of You (3:56)
  10. Do It! (2:39)
  11. Forever Young (10:51)
een redelijk geslaagd album van de koning van de theatrale rock.

met wat meer goede nummers dan zn voorganger Welcome to the neighbourhood.

jammer genoeg geen Bat kwaliteit

avatar van chansadres
Een na beste non Bat plaat van Meat Loaf (Beste is natuurlijk de door Steinman geschreven Dead Ringer). Geen echte toppers maar een degelijke rock&roll plaat.

avatar van Twinpeaks
Degelijke plaat ,die beter is dan zijn voorganger.Geen verassingen ,maar recht toe recht aan rock zonder echte uitschieters.Het zit goed in elkaar en het is jammer dat de plaat geen toonaangevende single had,waardoor de verkoopcijfers ver achter bleven.

avatar van The_CrY
Op deze plaat is Meat Loaf gewoon lekker bezig een lekkere rock 'n roll plaat te maken, zonder al te veel poespas. Geen epische pogingen en waanbeelden zoals bij de Bat Out of Hell platen gewoon is, maar gewoon lekkere nummers. Stilistisch lijkt het wat op Welcome to the Neighbourhood, maar deze klinkt ook weer een stuk moderner en met acht jaar verschil mag dat ook wel. Sommige titels zijn trouwens wel erg cliché: You're Right, I Was Wrong bijvoorbeeld... doet ie gelukkig niet te vaak.

Mijn favoriete nummers zijn het titelnummer, Did I say That, Testify en Do It.

avatar van dynamo d
Man of Steel vind ik één van de beste Meat Loaf nummers! Sowieso is Couldn't Have Said It Better een prima album van begin tot eind.

avatar van Boermetkiespijn
Altijd fijn als de hoogtepunten zitten in kop, staart en midden ❤

avatar van Darkzone
Wat weinig reacties bij deze geweldige plaat. Geen Steinman hier, wat misschien gek klinkt aangezien de heren een soort twee-eenheid vormden. Misschien ook weinig reacties door de simplistisch ogende hoes, zeker in vergelijking met andere albums van Meat Loaf.
Geen echte bombast hier (al hebben sommige tracks nog wel een echo van Steinmans bombast), maar een heel gevarieerd pallet rockmuziek. Ook duren de nummers nergens te lang, wat op BOOH 2 nog weleens gebeurde.