Meat Loaf - Midnight at the Lost and Found (1983)

Label: Epic

1. Razor's Edge (4:07)
  2. Midnight at the Lost and Found (3:29)
  3. Wolf at Your Door (4:05)
  4. Keep Driving (3:31)
  5. The Promised Land (2:46)
  6. You Can Never Be Too Sure About the Girl (4:28)
  7. Priscilla (3:33)
  8. Don't You Look at Me Like That (3:27)
  9. If You Really Want To (3:37)
  10. Fallen Angel (3:38)
avatar van Twinpeaks
Meat zonder Jim.Dat levert een halfslachtige plaat op met hier en daar een oprisping.De synth krijgt wel erg vaak de overhand,en dat komt de nummers niet echt ten goede.Heel soms komt deze nog weleens uit de kast,maar dan eigenlijk alleen voor Razor's Edge en If You Really Want to.De rest is te mager .

avatar van The_CrY
Heb deze nu opstaan... klinkt toch zeker niet verkeerd. Aardige niks-aan-de-hand rock 'n roll met een theatrale inslag. Misschien een beetje een niemendalletje na de twee albums met Steinman maar toch echt niet slecht. Volgens mij was dit ook de enige plaat waar Meat Loaf zelf veel schreef.

Het klopt dat Meat hier materiaal zelf geschreven heeft.ook 1 of 2 bandleden hebben hier hun steentje bijgedrangen.

Het album werd gemaakt in de meeste duistere tijd van de mans Carriere, Deadringer (de voorganger) flopte, De samenwerking met Steinman werd beeinidgd door een fikse ruzie en Meat werd zelf failiet verklaard met vele schuldeisers achter zijn broek aan. Wolf at your door gaat over dit laatste feit.

slecht is het inderdaad niet maar het is allemaal wat vlakjes, met uitzondering van de Cover van Promised land.

avatar van The_CrY
Hmpf... nu ik wat meer van Meat Loaf ken is dit inderdaad een stuk slechter dan "normaal". De eerste twee nummers kunnen nog door de beugel, maar daarna gaat het vervelen.

avatar van frolunda
Titelnummer is best goed,de rest niet zo,al kunnen If you really want to en the Razor's edge er nog mee door.Van Promised land zijn er veel betere versies.