Steve Harris - British Lion (2012)

Label: EMI

1. This Is My God (4:57)
  2. Lost Worlds (4:58)
  3. Karma Killer (5:29)
  4. Us Against the World (4:12)
  5. The Chosen Ones (6:27)
  6. A World Without Heaven (7:02)
  7. Judas (4:58)
  8. Eyes of the Young (5:25)
  9. These Are the Hands (4:28)
  10. The Lesson (4:15)
avatar van vigil
huh, een solo album van Mr. Maiden? Nou ik ben benieuwd!

avatar van Eddie
1,0
Steve Harris kennende kan ik me niet indenken dat dit geen goede plaat zal zijn. Ik kijk er in ieder geval reikhalzend naar uit!

avatar van Desert
Zeer benieuwd naar! De nadruk zal hierbij wel erg sterk op de melodie liggen t.n.v. de lyrics aangezien Bruce Dickinson hier niet is om tegengewicht te bieden op dat vlak. De eeuwige discussie tussen die twee uiteraard al leken ze de laatste albums een goed compromis gevonden te hebben.

avatar van Kronos
Na in de nieuwe Aardschok het interview met Steve Harris gelezen te hebben ben ik toch wat minder benieuwd geworden. British Lion blijkt zo'n beetje een tweederangs bandje te zijn dat Steve als vriendendienst op deze manier onder de aandacht brengt. Vooral de zanger schijnt weinig soeps te zijn en dan herinner ik me mijn verbazing (waar ik nog altijd niet goed van ben) over hoe het mogelijk is dat een band als Iron Maiden ooit met Blaze Bayley opnamen heeft gemaakt. Ik denk niet dat de jonge Harris dit ooit zou laten gebeuren. Maar met het ouder worden kunnen prioriteiten al eens anders gaan liggen.

0,5
Sinds een paar minuten volledig te beluisteren op de steve harris british lion site! ben benieuwd:D

avatar van HezzardNL
GJmetal1 schreef:

Ja hierzo http://www.emicatalogue.com/steveharris/ ^^

0,5
Hmmm eerste luisterbeurt valt me toch een beetje tegen.Had wat meer verwacht van mr harris.Ook niet de beste zanger naar mijn mening

1,0
Man, dat valt tegen! Ik heb er na het eerste nummer helemaal geen zin meer in. Zouteloze zang, geen power en een afgrijselijke productie. Het is verdomme net een demo!

avatar van mr.white
0,5
Dit had Steve beter niet kunnen doen, wat een waardeloze zanger, productie en repertoire.

avatar van crosskip
1,0
Zo ey, dit had ik toch niet verwacht. Baggerproductie, futloos spel, matige zang en zeer middelmatige pseudomoderne rock. Het gaat helemaal nergens over. Judas is hier toch met gemak het beste/minst slechte nummer, maar zelfs die wordt om zeep geholpen door de belachelijkste overgang ooit.

avatar van Von Helsing
Volgens mij zijn dit ook demo's. Een vriendendienst van Steve Harris. Ik had alleen meer verwacht. Ik had gehoopt op een echt solo album.

1,0
Ik had hier wel zin in, Steve Harris is de man die de meeste nummers schrijft bij Iron Maiden. Krijg je een saaie en futloze rockplaat voorgeschoteld. Ze klinken inderdaad als demo´s. 1 ster voor Harris.

avatar van hellboy123
Na het lezen van deze reacties heb ik maar besloten om me niet te wagen aan deze CD...

Maidenfreak
hellboy123 schreef:

Ik ook niet echt...

Ozric Spacefolk
Wow, wat een lage score...

avatar van DargorDT
Oef... Nou, de moeite bespaar ik mezelf dan ook maar. Dank aan de mensen die zich hier wel aan hebben gewaagd

1,0
Ronduit terechte score. Hoe dit op een schijfje terecht is gekomen is me werkelijk waar een raadsel. Harris heeft geluk dat hij al zo lang fantastische songs schrijft voor Iron Maiden en daardoor waarschijnlijk vrij spel van het label heeft gekregen maar als British Lion van een beginnende band was geweest was er geen een label geweest die er interesse in zou hebben.

avatar van Eddie
1,0
pfff wat een draak zeg. De afgelopen jaren meerdere malen geprobeerd om deze echt een serieuze kans te geven. Maar het lukt me gewoon niet. Waar Steefje mee bezig is weet ik niet, in ieder geval probeert hij heel krampachtig op alles behalve maiden te lijken, dat is natuurlijk helemaal geen schande, maar dan hij toch ook met iets goeds kunnen komen. Zelden zo'n ongeïnspireerde plaat gehoord. Geen enkel nummer blijft hangen, geen enkele song heeft iets memorabel.

Deze plaat doe me elke keer denken aan zo'n rock bandje die je op harley-dagen of op de bokbier dag (Zutphen) ziet optreden, daar blijf je dan heel even bij staan kijken om te concluderen dat het niet goed genoeg is, vervolgens ga je er zo ver mogelijk bij vandaan staat omdat het geluid vervelend hard staat. 1* voor de mooie hoes.

Icon E
Ik vind er ook niks aan. Een tweederangsbandje dat aandacht nodig had. Meer niet. Zet ik liever Virtual XI nog ns op. ...