Warren Zevon - Learning to Flinch (1993)

Label: Giant

1. Splendid Isolation (4:20)
  2. Lawyers, Guns & Money (3:22)
  3. Mr. Bad Example (3:09)
  4. Excitable Boy (2:41)
  5. Hasten Down the Wind (3:41)
  6. The French Inhaler (4:23)
  7. Worrier King (4:05)
  8. Roland Chorale (1:30)
  9. Roland the Headless Thompson Gunner (11:19)
  10. Searching for a Heart (3:50)
  11. Boom Boom Mancini (3:18)
  12. Jungle Work (4:54)
  13. Piano Fighter (4:08)
  14. Werewolves of London (4:09)
  15. The Indifference of Heaven (4:13)
  16. Poor Poor Pitiful Me (9:38)
  17. Play It All Night Long (3:49)
EVANSHEWSON
Semi-akoustisch LIVE-album van onze sympathiekste singer-songriter die veel te vroeg heenging !
Wie NIETS van Zevon in huis heeft - ik kan het me zo moeilijk voorstellen bij muziekliefhebbers - doet met dit fijne plaatje enorm zijn voordeel; veel van zijn beste songs staan hier verzameld, en de man was toen nog in topconditie.
De plaat staat vol klassiekers met eigen nummers zoals Poor Poor Pitiful Me (destijds door Emylou Harris gecovered), Werewolves of London (A-hooooeeee !), Roland the Headless Thompson Gunner, Excitable Boy, Piano Fighter, Splendid Isolation... te veel moois om op te noemen !
Deze zéér sfeervole liveplaat is erg aan te bevelen !
4 sterren ****

EVANSHEWSON
Waar zitten de liefhebbers van deze veel te vroeg heengegane formidabele singer-songwriter Warren Zevon ?

Ben ik hier dan echt de enige liefhebber van de mooie muziek van deze man ?

Kan dat moeilijk geloven!

Father McKenzie
Ik zei het blijkbaar al in een eerder cyberleven, ik moet dus herhalen, gezien het gebrek aan posts, stemmen en belangstelling voor deze vreselijk ondergewaardeerde bard.

Begriijpe wie begrijpe kan...

beaster1256
ja een half acoustisch album gaat hem beter af dan een volledig electrisch gedreven album zoals stand in the fire , nee mij maar deze plaat , de sfeer is idd prachtig !

blijkbaar is warren zevon weinig gekend in nederland , heel spijtig !

avatar van Horsepower
De compilatie Genius beviel mij maar matig. Toch ga ik eens op zoek naar dit half akoustisch album van Zevon.

avatar van cherksken
Mooie verzamelaar, mooi tijdsdocument, leuk om eens de man in alle 'naakte glorie' aan het werk te horen.

Ik heb het echter moeilijk om hem in één keer uit te luisteren. Ik voel me toch meer aangetrokken tot zijn werk in full bandvorm.

Toch is dit album een must voor elke liefhebber.
De pianotracks zijn ronduit schitterend (Het zijn stuk voor stuk pareltjes die in deze versie heel rauw doch intiem gebracht worden) én het 'Roland the Headless Thompson Gunner' (in mijn ogen zijn beste nummer) -opus zijn alleen al de aanschaf waard.

avatar van henk01
Zo, deze maar eens luisteren.