Blackberry Smoke - The Whippoorwill (2012)

Country / Rock
Label: Southern Ground

1. Six Ways to Sunday (3:27)
  2. Pretty Little Lie (3:34)
  3. Everybody Knows She's Mine (3:49)
  4. One Horse Town (4:16)
  5. Ain't Much Left of Me (4:58)
  6. The Whippoorwill (5:31)
  7. Lucky Seven (4:17)
  8. Leave a Scar (3:35)
  9. Crimson Moon (4:00)
  10. Ain't Got the Blues (4:04)
  11. Sleeping Dogs (3:23)
  12. Shakin' Hands with the Holy Ghost (3:45)
  13. Up the Road (5:53)
Ozric Spacefolk
Over minder dan een maand een nieuwe plaat van deze moderne southern rockers.

Ik ben benieuwd, want de vorige plaat vond ik toch best wel erg goed.
Ik ontdekte een stijgende lijn in de muziek van deze band sinds het debuut. Dus ik hoop dat deze nog beter is.

Ozric Spacefolk
Erg lekkere, voornamelijk rustige southern rock plaat.

Een aantal barrroomrockers, maar ook de ballads zijn erg mooi. Nu al vind ik vnl. One Horse Town en de titeltrack waanzinnig mooi.

Enigszins vergelijkbaar met Steepwater Band.

avatar van Papartis
Lekkere plaat.

avatar van vielip
Prima album maar ik vind m toch ietsje minder dan de vorige. Die rockte net iets meer. Op deze staan meer rustige songs. Wel goeie hoor, maar mij net teveel. De band is wel wat meer gegroeid. Althans, zo komen ze op mij over. De songs zitten nog weer wat meer doordacht in elkaar. Gaat enigszins ten koste van de spontaniteit heb ik het idee.

avatar van Mssr Renard
Door het verschijnen van de laatste EP (Live in Capricorn studios), toch maar weer eens lekker duiken in de vrolijke barroom-rock van Blackberry Smoke.

Ik kan me herinneren dat ik deze echt heel erg goed vond. Vooral de titelsong en One Horse Town vond ik bloedmooi.

avatar van Dirkrocker
Ik vind het en heerlijke plaat eigenlijk, opent prima , maar ook nummers als pretty little lie blijft goed hangen. De topper is voor mij one horse town, geweldig nummer. Maar heel de plaat levert voor mij lekker southern materiaal. Enige min puntje is misschien dat hij iets te lang duurt,had korter gemogen. Deze plaat brengt mij in en een prima sfeertje , en waar ik zeker van geniet .maar persoonlijk op het einde heb , zo is het wel genoeg.