Ben Saunders - Heart & Soul (2012)

Pop / Soul

7. Cry (4:15)
  8. Rock 'n Roll (3:01)
  9. Judge Me (2:59)
  10. Love (4:08)
  11. Perfect Mistake (4:09)
  12. It's Your Birthday (3:22)
  13. Stacey * (4:33)
avatar van Editoor
Wordt dit net zo'n knaller als "You Thought You Knew Me by Now"?

beatcluster
Editoor schreef:
Wordt dit net zo'n knaller als "You Thought You Knew Me by Now"?

Hahaha Hij heeft iig wel alle nummers hier zelf geschreven volgens mij, dus ik heb geen slechte verwachtingen bij dit album eigenlijk

avatar van tnf
tnf
Wat lijkt die hoes toch op Michael Jackson - Bad (1987) .

avatar van Emile93
1,5
tnf schreef:
Wat lijkt die hoes toch op Michael Jackson - Bad (1987) .

Inderdaad!!!

Het album is matig. Geen hoogstaande nummers als je het mij vraagt. Ik word er niet warm van.

avatar van domainator
1,5
Zeer zwak album, geen enkel liedje "loopt" lekker of heeft een catchy refrein.
Hier komt geen enkele hit van, over een jaar is iedereen hem vergeten.

avatar van Reijersen
1,0
Al eerste winnaar van het zeer goed bekeken The Voice of Holland heeft Ben Saunders meteen een naam gemaakt. Qua uiterlijk kan je al niet om de man heen, maar voeg daar aan toe dat zijn liedjes vaak van een hoog zwijmelniveau waren en de tegenstelling kan bijna niet groter worden. Na zijn aardig verkochte en scorende debuutalbum You Thought You Knew Me By Now is zijn nieuwe album Heart & Soul opvallend geruisloos gereleased. Echt veel reuring werd er niet aan zijn nieuwe werkje gegeven, wat misschien bij voorbaat al geen goed teken kan zijn. Alsof de platenmaatschappij zelf al niet zo in een succes geloofde. Elke release verdient een kans en omdat de beste man vaak onder het kopje soul wordt gekwalificeerd geeft Opus de Soul dit album ook een kans, en een review.

Het kopje soul is eigenlijk meteen al ver te zoeken bij de opener. Chains on Me is een vrij energieke popsong. Las Valentine is dan een stuk soulvoller, vooral door de blazers. Maar als Saunders dan vervalt in plat ge-nanana is dit nummer al snel over voor ons. No Cure loopt alle paden in het zwijmelgenre nog eens plat, waar Hey Now gewoon een aardig popliedje is. Helaas begint het dus allemaal niet al te overtuigend in dit album. Nummer 6 (intro meerekenend) Sunday Driving gaat voorbij zonder er erg in te hebben, om dan eindelijk bij een noemenswaardig nummer aan te komen. I Am a Gentlemen is een fijn energiek popnummer met wat soulinvloeden. Behoort zeker tot de besten van deze plaat.
Deze lijn wordt helaas niet doorgezet met Cry Withour Tear. Alles in dit nummer voelt inspiratieloos aan, van de productie tot aan de tekst, van de zang tot aan de invulling. Rock n Rolla bewijst dan weer iets dat me bij zijn vorige plaat ook opviel. Als het nummer een stuk energieker is qua productie komt Saunders ook veel meer los. Prima song, dat Rock n Rolla. Evenals het aanstekelijke Judge Me.
Hierna wordt het met Love en Perfect Mistake weer saaier. Gelukkig kunnen we wel weer een klein feestje vieren op It Is Your Birthday. Het album sluit af met Ben Saunders’ eigen Isn’t She Lovely in de vorm van het nummer Stacey. Een nummer opgedragen aan zijn dochter. Goedbedoeld maar mierzoet.

Saunders overtuigt ons dus maar mondjesmaten. De interessante nummers zijn met I Am A Gentlemen, Rock n Rolla, Judge Me en It’s Your Birthday op één hand te tellen. Zijn debuut overtuigde ons al niet zo, maar met Heart & Soul zet Saunders zeker geen stap vooruit.