Parliament - The Clones of Dr. Funkenstein (1976)

Funk / Soul
Label: Casablanca

1. Prelude (1:41)
  2. Gamin' on Ya (3:01)
  3. Dr. Funkenstein (5:47)
  4. Children of Productions (3:58)
  5. Getten' to Know You (5:20)
  6. Do That Stuff (4:49)
  7. Everything Is on the One (3:48)
  8. I've Been Watching You (Move Your Sexy Body) (6:01)
  9. Funkin' for Fun (5:56)
avatar van george clinton
Ik vond hem wat minder tussen The Mothership Connection en Funkentelechy vs The Placebo Syndrome door... Een heel mellow album met een song die een klassieker had moeten worden 'Getten' to Know You'. Al bij al wel goed maar geen meesterwerk zoals voorgaande en volgende album.

Ik sluit me aan bij george clinton's comment, tussen die twee geweldige albums door een beetje teleurstellend. Even zeer goede nummers en een van mijn favoriete Parliament album covers.

avatar van PaulieWalnuts
Aan dit album moet je wennen. De nummers zijn allemaal wat rustiger. Je moet in een heel andere stemming zijn dan bij albums als Mothership Connection of Funkentelechy.

Ik vind 'm echt geweldig, hoe vaker ik 'm luister. Wat een mooie nummers.

De laatste 2 nummers zijn mijn favoriet.

een album vol geniale blazers echt niet normaal hoe die gebruikt worden op dit album

Deze plaat van Parliament moet in tegenstelling tot andere bekende albums van de groep even op gang komen. Dat gebeurt zo rond Dr. Funkenstein, wat eindigt met lekkere blazers. Die hoor je veel in het vervolg van dit wat rustiger album dan we gewend zijn van de band. Een album wat ook wat minder 'maf' is en eigenlijk is dat ook wel eens leuk om te horen. Zeker als je richting de finale gaat, want I've Been Watching You & Funkin' For Fun zijn werkelijk geweldige songs! Een ander fraai nummer is Getten' To Know You. Een echt mooie funkplaat van Parliament, met een prachtige hoes.