Parliament - Motor Booty Affair (1978)

Funk
Label: Casablanca

1. Mr. Wiggles (6:47)
  2. Rumpofsteelskin (5:37)
  3. (You're a Fish and I'm a) Water Sign (4:42)
  4. Aqua Boogie (A Psychoalphadiscobetabioaquadolop) (6:44)
  5. One of Those Funky Thangs (3:47)
  6. Liquid Sunshine (4:26)
  7. The Motor-Booty Affair (5:17)
  8. Deep (9:09)
Waarschijnlijk mijn favoriete album van Parliament. Dit keer speelt de show zich onder water af, in Atlantis waar je kunt 'funken' zonder nat te worden.

Het eerste nummer is een geweldige introductie, met GC als Mr. Wiggles. Verder vind je hier Rumpofsteelskin (een bondgenoot van Sir Nose), de single Aqua Boogie, het lekkere Liquid Sunshine en het neusje van de zalm is voor mij het titelnummer, Motor-Booty Affair.

4.5

avatar van george clinton
Dan kan je mij misschien vertellen waar je die cd hebt gevonden, of besteld want ik kan hem nergens meer vinden.

Misschien wel het beste wat Clinton gedaan heeft. Geniaal conceptalbum.

LocoHermano
Vooral de laatste twee nummers zijn van grote klasse. Duidelijk een van de betere Parliament platen.

avatar van PaulieWalnuts
LocoHermano schreef:

De beste zelfs vind ik.

Alleen maar toppers, te beginnen met die intro.

avatar van Timmie
Aqua Boogie is geniaal, de intro ook. Wat weinig berichten hier.
Top Album als je van P-Funk houd.

Het is gewoon zo'n Dikke Chaos. Heel Swingend. I Like it.

Hoor ook dat piano deuntje op het einde van Aqua Boogie .

Briljant album, één grote orgastische luistertrip van begin tot eind.

avatar van scott
Perfecte plaat, alles klopt! Als je een hoogte punt in de funk muziek wilt horen en je bent open minded moet je dit eens ene paar keer proberen. En als het even kan op een nette audio set want dan krijg je een pracht van een plaat met diepgang zowel in sound en op andere vlakken.

avatar van Weirdo Wizzy
Ik ben even in een Parliament bui en luister dit album voor het eerst nu en dat Aquaboogie nummer is echt werelds. Dat Ah-hah schreeuwtje is heerlijk debiel wat een waar funkfeest is dit zeg.

avatar van vinylbeleving
Ik twijfel nog welke ik nu beter vind, deze worp van Parliament, of Funkentelechy VS The Placebo Syndrome. Beide albums zijn toch wel krankzinnig geniaal.

avatar van Kos
Kos
Het titelnummer is echt geweldig.