George Clinton - Computer Games (1982)

Funk
Label: Capitol

1. Get Dressed (3:42)
  2. Man's Best Friend / Loopzilla (12:52)
  3. Pot Sharing Tots (3:46)
  4. Computer Games (6:46)
  5. Atomic Dog (4:47)
  6. Free Alterations (4:21)
  7. One Fun at a Time (4:29)
GC's beste album, met een straatlengte voorsprong op de rest. Hoogtepunten hier zijn Man's Best Friend en het vaak hergebruikte Atomic Dog

Maar lang niet zo goed als zijn werk in de Funkadelic en Parliament tijd.

avatar van Reijersen
Er staan hier een paar prachtige nummers op, maar ook een paar niemendalletjes. In tegenstelling tot Capo vind ik dit niet George Clinton's beste werk.

3 sterren.

avatar van jellorum
Amai, deze plaat kickt wel ass hoor, die opener is wow en de rest is blijkbaar (nu aan het luisteren) van hetzelfde kaliber.

avatar van jellorum
Funk, soul en voorlopers van hip-hop...allemaal hierop te vinden.
De kwaliteit van Funkadelic is hier niet aanwezig maar dat was moeilijk anders te verwachten denk ik.
Niet echt een plaat om helemaal alleen met een dekentje in het donker te beluisteren maar eerder een om op te leggen met volk en vertier erbij...een feestplaatje dus. En een goede dus...

RedLightCityBoy
Snoop Doggy, Dooooogg en ook:
Bow Wow Wow, Yipi Yo, Yip Yeah!
hebben voor Snoop's doorbraak gezorgt!

avatar van Hendrix4live
Is er eigenlijk ook een album waar de nummers: Dr. Funkenstein, coming around the mountain en not just knee keep op staan.

avatar van Jorge-E
RedLightCityBoy schreef:
Snoop Doggy, Dooooogg en ook:
Bow Wow Wow, Yipi Yo, Yip Yeah!
hebben voor Snoop's doorbraak gezorgt!

Van welk liedje komt dat?

RedLightCityBoy
Atomic Dog

avatar van Jorge-E
Ok, bedankt.

avatar van Der Untergang
Hendrix4live schreef:

(Not Just) Knee Deep staat op "Uncle Jam Wants You" van Funkadelic, Dr. Funkenstein is van Parliament en staat op The Clones of Dr. Funkenstein, coming around the mountain ken ik niet

staat op Hardcore Jollies

het eerste en nog steeds het beste solo album van george clinton

Was een 5 geweest als het mindere nummer 'pot sharing tots' er niet opstond

Der Untergang schreef:

coming around the mountain ken ik niet

Het openingsnummer van Hardcore Jollies met één van de beste solo's van Eddie Hazel.