Gabby Young & Other Animals - The Band Called Out for More (2012)

Label: Gift of Gab

1. In Your Head (3:10)
  2. Goldfish Bowl (3:41)
  3. Walk Away (3:55)
  4. Male Version of Me (4:17)
  5. Open (4:01)
  6. Clay Heart (2:40)
  7. Neither the Beginning nor the End (3:17)
  8. Horatio (3:58)
  9. Honey (3:36)
  10. Segment (3:45)
  11. The Answer's in the Question (4:51)
  12. Curtain Call (2:22)
  13. The Band Called Out for More (4:01)
Gabby Young zet de lijn van het vorige album gewoon door samen met haar Other Animals (waaronder haar partner Stephen Ellis, zanger van REVERE).
Dat wil zeggen een hoop uptempo nummers met dezelfde ingrediënten als op We're All In This Together: jazzy, oude swing, Oost-Europese elementen, folk en een snufje vaudeville.

Het kan allemaal en je hoort het terug op dit nieuwe album van een wonderlijk gezelschap.
Nu nog die nieuwe van REVERE

avatar van muziekobsessie
indeed leuk plaatje aero we komen mekaar weer vaak tegen. stuite op deze via 3 voor 12, hoor ook wel Revere erin en een hoop alles door mekaar waar ik niet vies van ben...

muziekobsessie schreef:
indeed leuk plaatje aero we komen mekaar weer vaak tegen.

Vertel me eens iets nieuws

Luister zeker ook naar het debuut: zelfde laken een pak.

aERodynamIC schreef:

Luister zeker ook naar het debuut: zelfde laken een pak.

dacht jij dan, als ik iets mooi vind dan spit ik gelijk alles uit van die artiest maar dat zal bij jou niet veel anders zijn.

maar serieus ik vind haar teksten geweldig goed gevonden "youre like the maleversion of me" bijvoorbeeld. Plus de bombastische drama is prachtig, gaat richting baroque. Dit kan wel is mijn verrassing van t jaar worden...

avatar van muziekobsessie
Neither the Beginning nor the End alszijnde mooiste nummer van ''t jaar!

de singles zijn toch altijd verkeerd gekozen!

zaterdag 14 september 2013
Gabby Young and Other Animals

Voorverkoop vanaf 22 juni

KLEINE ZAAL 22.00 UUR
ZAAL OPEN 21.30 UUR
ENTREE 10,- excl. lidmaatschap (3,50 p.m. / 25,- p.j.)

altijd maar amsterdam da's jammer maar wie weet ga ik wel

Ik baal daar ook wel van en dan met dit tijdstip....

Dit weekend 2 nieuwe nummers gehoord van het album dat eind april gaat uitkomen (partner Stephen Ellis liet ze me horen). Het waren ballads, en echt waar: die 2 nummers bliezen me omver (de nieuwe single klinkt daarentegen oud en vertrouwd).

avatar van muziekobsessie
ja wel leuke clip die nieuwe single. ben benieuwd eric naar die 2 nummers. dacht dat haar optreden nog zou komen maar is al geweest zag ik, ofkomt ze nog ergens?

Nee hoor, ze staat pas op 13 april in de Spiegelbar (en als het goed is speelt Stephen mee in de band vertelde hij).

De 2 ballads die ik hoorde klonken zo mooi en die zang was loepzuiver. Zat echt met kippenvel te luisteren en dat heb ik normaal veel minder met haar nummers.

avatar van muziekobsessie
zo ff verhoogd naar dikverdiende 5! Ondanks dat ik haar nieuwe ook erg mooi vind staan voor mij hier echt de beste op

Ja de nummers die ze live zong waren geweldig en ik was zo blij dat het ook uitgerekend mijn favorieten hiervan waren (o.a. Segment).

Dit album bevat stuk voor stuk knallers, voor mij werkelijk geen enkel minder nummer..en dat gebeurt niet vaak! Was het 1e album 'We're All In This Together' al geweldig, dit album heeft me niet meer losgelaten..tel daar de live-ervaring bij op en je bent helemaal verkocht! Het optreden (where was everybody??) in de Spiegelbar in Tivoli was magistraal, wat een plezier en warmte stralen zij uit..en dat terwijl Gabby overdag nog twijfelde of het wel door kon gaan ivm het totaal niet fit zijn! Zouden ze dit jaar nog eens langskomen? Het nieuwe album gaat voor mij qua niveau trouwens zeker in de buurt komen, maar moet ik nog een paar keer luisteren voor een definitief oordeel..

avatar van thetinderstick
Ik heb dit album van Gabby Young & Other Animals nu een aantal keer beluisterd. Als geheel vind ik deze vooralsnog iets minder dan 'One Foot In Front of the Other'. Het begint zeer sterk met de eerste vier nummers. 'Male Version of Me' is bijvoorbeeld echt prachtig. Daarna verslapt de aandacht soms een beetje. 'Segment' is nog een prachtig nummer. Sommige liedjes zijn best wel bombastisch ('Horatio') en doen me denken aan het debuut van Revere, dat ik ook niet overal even sterk vind.