Neu! - Neu! 4 (1995)

Rock / Avant-Garde
Label: Captain Trip

1. Nazionale (3:12)
  2. Crazy (3:15)
  3. Flying Dutchman (3:56)
  4. Schöne Welle (Nice Wave) (4:30)
  5. Wave Naturelle (5:37)
  6. Rough) (3:52)
  7. 86 Commercial Trash (3:18)
  8. Flying Dutch II (5:06)
  9. Dänzing (5:09)
  10. Quick Wave Machinelle (3:47)
  11. Bush Drum (3:10)
  12. La Bomba (Stop Aparthijd World Wide!) (6:00)
  13. Good Life (3:43)
  14. Elanoizan (3:24)
avatar van reptile71
Is dit twintig jaar na hun 3de album hun vierde album? Damn, dit moet wel heel goed zijn als ze er zo lang over hebben gedaan! Kent iemand deze plaat? Hoe staat die in verhouding tot Neu! 75 ?

avatar van Toon1
Deze plaat wordt over het algemeen aanzien als niet zo goed. Maar ik vind het een aardig plaatje, voor grote fans van Neu! is dit zeker een aanrader. Het is samengesteld uit nummers uit de jaren '80 dacht ik. Klinkt wer erg anders als 'Neu! '75' hoor (dat zie je ook al aan de hoeveelheid tracks ).

avatar van Joe HB.
Dit is geen plaat om niet Neu!-kennende te laten horen als introductie, Daarvoor kun je beter Neu!, Neu! 2 en '75 laten horen.

Ik lees nu op Wikipedia dat dit een soort van compilatie album is van het werk wat deze mannen hebben opgenomen tussen '85 en '86.

Ikzelf vind het een aardig plaatje om een keertje te luisteren, Maar vergeleken met het voorgaande werk is dit toch stiekem een misser en voor mijn gevoel "even gauw een album in elkaar zetten"-mentaliteit.

Nummers zoals Crazy, Wave Naturelle en Good Life maken het toch wel weer een redelijk plaatje om positief over te zijn.

Het nummer '86 Commercial Trash is een vreemde compilatietrack van 3 minuten lang met alleen maar duitse reclames uit die tijd.

Rest van het album hoor je duidelijk dat meneer Dinger toch een beetje de moeite heeft gedaan om het als Synth-Pop / New Wave te laten klinken.

Ikzelf vind het album niet bepaald een aanrader, Daarvoor moet je toch naar het oudere werk van Neu!.
Ik geef een 3 voor de moeite.

Flauwe reactie verwijderd.

avatar van The Eggman
Dit album afgelopen weekend aan eerste luisterbeurt onderworpen.Kende alleen de fantastishe neu!jaren 70 albums van lp.Ik vind dat de meeste tracks groot Klaus Dinger en La Dusseldorf gehalte hebben. Voor mij spelen met name de tracks waarin Michael Rother zijn stempel heeft gedrukt de hoofdrol. Crazy,Quick Wave Machinelle maar vooral Wave Naturelle en Schone Well.(Nice Wave)stijgen er wat mij betreft bovenuit.