Malcolm Middleton - Into the Woods (2005)

Rock / Pop
Label: Chemikal Underground

1. Break My Heart (4:14)
  2. Devastation (3:23)
  3. Loneliness Shines (4:19)
  4. No Modest Bear (2:27)
  5. Monday Night Nothing (3:27)
  6. Bear with Me (6:09)
  7. A Happy Medium (3:01)
  8. Autumn (3:45)
  9. Burst Noel (2:46)
  10. Choir (4:54)
  11. Solemn Thirsty (5:15)
  12. A New Heart (2:50)
avatar van Yak
Yak
Wonderbaarlijk! Had ik een album vol songs met een sikkeneurig op z'n gitaar tokkelende Middleton verwacht, krijg je de uitbundige 'volume op 10'-muziek van Into The Woods. Natuurlijk is Middleton in zijn teksten weer diep cynisch, hoewel hij ook wel erg grappig de draak met zichzelf streekt: "You're gonna break my heart, I know it. But if you don't, you're gonna break my run of unhappiness and destroy my career."

Het is een beetje een vreemd contrast tussen Middleton die duidelijk geen hoge pet van zichzelf opheeft en dat ook veelvuldig laat horen, maar tegelijk een pracht van een album aflevert. 4*, met grote kans op meer.

haha, precies wat ik dacht toen ik deze CD hoorde. Zijn eerste vond ik wel goed maar een beetje langdradig, deze is echt top van begin tot eind!

Liefhebbers van dit album, probeer ook eens het nieuwe album "Etiquette" van Casiotone for the Painfully Alone, uitgebracht op TomLab. CFTPA - Young Shields, CFTPA - Cold White Christmas

avatar van grovonion
Yak schreef:

Musicguru
Z'n beste plaat mijn inziens. Vind de man al vanaf dit album waanzinnig. Twee keer live gezien. Geweldig!!!

avatar van Sammy
Ik vind dit toch ook neigen naar zijn beste plaat. Goed uitgebalanceerd, krachtig, grappig, ontroerend en een prima tijdsduur. Van 4 naar 4.5 sterren.

avatar van dj maus
Loneliness Shines en No Modest Bear zijn twee grappige popliedjes. Verder is dit album toch slechts een schim van het geniale solo-debuut van deze rasmisantroop.

Gregson
Hmm vind het debuut ook zeker erg goed. Toch is dat album mijn inziens een stuk onevenwichtiger. Ook vind de instrumentatie en de songs van Into The Woods net wat sterker dan 5:14. Maar fair play, het debuut is ook erg mooi. Favo track van dat album is toch 'Cold Winter'.

avatar van musicfriek
Weer een artiest ontdekt dankzij MusicMeter

Zal zijn andere albums ook zeker gaan uitproberen. Deze muziek grijpt je gelijk bij je strot. En zijn stem vind ik uitermate plezierig. Komt binnenkort nieuw album uit zag ik net, ga ik zeker achteraan. Eerst deze eens goed te zien doorgronden.

Gregson
Zeker een gaaf album van Malcy. Als je deze mooi vind ga je zijn andere album ook zeker gaaf vinden. Live is hij ok erg goed. Twee keer live gezien, prachtig . Een mooi bewijs daarvan is de gelimiteerde live cd 'Live At The Bush Hall'.

Dit album staat op 89 in de top 100 van de jaren 00 in OOR. Ik kende 't niet en ging 'm daarom maar eens luisteren en verdraaid zeg: wat een mooi, goed en afwisselend album. Mooi artwork ook.

avatar van zaaf
Heel erg mooie plaat van MM. Eigenzinnig, krachtig en toch kwetsbaar. Het klopt als een warm hart en als een bus!