I Am Sam (2001)

Label: V2

1. Aimee Mann en Michael Penn - Two of Us (3:32)
  2. Sarah McLachlan - Blackbird (2:22)
  3. Rufus Wainwright - Across the Universe (4:09)
  4. The Wallflowers - I'm Looking Through You (2:42)
  5. Eddie Vedder - You've Got to Hide Your Love Away (2:10)
  6. Ben Harper - Strawberry Fields Forever (4:28)
  7. Sheryl Crow - Mother Nature's Son (2:43)
  8. Ben Folds - Golden Slumbers (1:44)
  9. The Vines - I'm Only Sleeping (3:06)
  10. Stereophonics - Don't Let Me Down (4:10)
  11. The Black Crowes - Lucy in the Sky with Diamonds (3:53)
  12. Chocolate Genius - Julia (4:34)
  13. Heather Nova - We Can Work It Out (2:16)
  14. Howie Day - Help! (3:34)
  15. Paul Westerberg - Nowhere Man (3:31)
  16. Grandaddy - Revolution (3:02)
  17. Nick Cave - Let It Be (3:30)
  18. Aimee Mann - Lucy in the Sky with Diamonds * (3:41)
  19. Neil Finn en Liam Finn - Two of Us * (3:16)
  20. Nick Cave - Here Comes the Sun * (3:00)
Een van de mooiste soundtracks ooit! Film nooit gezien.

Erg mooie soundtrack inderdaad, film zelf ook nooit gezien. Mooie uitvoering van Golden Slumbers

dutch2
Het idee van van een soundtrack met Beatlescovers is trouwens niet nieuw. In de jaren 70 had je al de film 'All This and Worldwar 2'. Dit was een documentaire met beelden uit de tweede wereldoorlog, muzikaal ondersteund door Beatlescovers. Allerlei bekende muzikanten werkten hieraan mee (Peter Gabriel, Leo Sayer, Tina Turner, Jeff Lynne, Elton John). Voor zover ik weet is de soundtrack wel op elpee maar nooit op cd verschenen. Die film was trouwens nogal een curiosum, maar toch ook bijzonder geslaagd.

Bob Cremers
Een mooie Album en de film ook.

avatar van Lennonlover
Ik heb em al vaak willen zien, maar nooit de tijd gehad. Heerlijke muziek. Alleen spijtig dat de nummers niet origineel zijn...

avatar van Kaaasgaaf
Stond Elliott Smith met ''Because'' hier niet ook op?
Heb ik ooit gehoord en dat klonk prachtig!

avatar van Kaaasgaaf
En Fiona Apple met ''Across The Universe''?
Ach, er zijn ook zoveel Beatlecovers gemaakt!
Op deze cd vind ik vooral Grandaddy's adaptie van Revolution erg sterk!

avatar van chansadres
Rufus Wainwright's versie van Across the Universe is geniaal!

avatar van tomthumb
Kaaasgaaf schreef:
Stond Elliott Smith met ''Because'' hier niet ook op?
Heb ik ooit gehoord en dat klonk prachtig!

Die staat op American Beauty OST

EVANSHEWSON
De film was zéér leuk, heel goed geacteerd ook. Maar ik ging natuurlijk niet enkel voor de inhoud, maar omdat ik wist dat hij vol Beatlescovers zat, en was dus nieuwsgierig !
Nou, die Beatlescovers vallen meestal erg mee.

Ik moet erbij zeggen dat ik dat een beetje verzamel, Beatlescovers.

Moet er ook bijzeggen dat de originele versies meestal nog de beste blijven ook !

Toch staan hier enkele zéér geslaagde versies op, voor mij zijn dat
vooral tracks nrs. 1, 2, 5 en 20
4 sterren voor dit voortreffelijk coveralbum ! ****

Kan iemand mij vertellen hoe het nummer heet dat Sam bij Rita thuis is?
Alvast bedankt.

avatar van papadiva
de muziek bij deze film heeft twee dingen bij me teweeggebracht :
1. ik schafte meteen het album aan, hetgeen nog niet zo makkelijk was, want ik zag de film pas op teevee, ergens in 2004 of daaromtrent en het album dus allang uit de schappen was
2. ik heb m'n vinyl Beatles verzameling (alle albums muv Help) sindsdien ook alweer een paar keer op de speler gelegd

vier punten dus.

en de film ?
die haalde het bij lange na niet bij de muziek, jammer genoeg

avatar van Peter88
De film was erg indrukwekkend. En de soundtrack is ook zeker geslaagd. Met als hoogtepunten Sarah Mclachlan, Rufus Wainwright, Eddie Vedder en Nick Cave

avatar van Serpico
Rufus' Wainwright's cover van Across the Universe is echt ... prachtig.

avatar van Lennonlover
Film is waanzinnig mooi (met een fantastische Sean Penn) maar de muziek vind ik niet denderend 2,5*.

LoveStoned
Twijfelachtig. Bepaalde nummers zijn zeer geslaagd zoals The Black Crowes met hun versie van 'Lucy in the Sky With Diamond'.McLachlan's 'Blackbird' is niet bepaald een 'nieuwe' versie te noemen. De meesten nummers zijn wel te harden, maar sommige zijn niet om aan te horen! 'Revolution' slaat echt alles! Maar ik had ook niet anders gedacht van Grandaddy...

Father McKenzie
EVANSHEWSON schreef:
Nou, die Beatlescovers vallen meestal erg mee.

Ik moet erbij zeggen dat ik dat een beetje verzamel, Beatlescovers.

Toch staan hier enkele zéér geslaagde versies op, voor mij zijn dat
vooral tracks nrs. 1, 2, 5 en 20
4 sterren voor dit voortreffelijk coveralbum ! ****

Ik zag dat ik dit vergeten te kwoteren had, zal dan mijn oude alterego maar eens quoten, makkelijk!

avatar van Sally Can Wait
Blackbird en Golden Slumbers zijn zeer geslaagde covers.

avatar van Killeraapje
Leuk idee maar het is niet allemaal even geweldig. Veruit het beste vind ik het nummer door Eddie Vedder.

Father McKenzie
Nog steeds één van de echt betere Beatles-covers albums, vele versies zijn echt voortreffelijk.
Deze van Eddie Vedder, maar zeker ook deze van Aimee Mann & Michael Penn, Ben Folds....
Eén van allerfavorietste Beatles songs staat er zelfs twee keer op, en twee keer raak; Two Of Us.

Ik kan zowel de film als de plaat aanraden, echt heel goed hoor!

avatar van heartofsoul
Dit zijn toch wel een beetje fletse afgietsels van de originelen. Dat is het probleem, de originelen zijn zó goed, dat je er alleen door er een geheel andere draai aan te geven met de cover het origineel kunt overtreffen. Bijvoorbeeld Otis Redding met We can work it out of Aretha Franklin met Let it be. Voorlopig (na 2 maal geluisterd te hebben), heb ik dat niveau hier nog niet gehoord. Neemt niet weg dat dit album lekker wegluistert en bijvoorbeeld de bijdragen van Grandaddy, The Vines en Sarah McLachlan kunnen mij wel bekoren.