John Hiatt - Master of Disaster (2005)

Label: New West

1. Master of Disaster (5:26)
  2. Howlin' Down the Cumberland (3:45)
  3. Thunderbird (4:04)
  4. Wintertime Blues (4:19)
  5. When My Love Crosses Over (4:21)
  6. Love's Not Where We Thought We Left It (5:17)
  7. Ain't Ever Goin' Back (5:40)
  8. Cold River (5:34)
  9. Find You at Last (4:48)
  10. Old School (3:18)
  11. Back on the Corner (3:52)
avatar van dynamo d
Master of Disaster zal ook worden uitgebracht in super audio surround sound. Yes, great! Bring the Family heb ik ook van Hiatt op SACD en dat is erg mooi.

avatar van vanh
JH is er nog een van de oude stempel. Echte muziek met een rustige sound. Heb 3 van zijn vorige cd's, niet 1 mindere maar ook geen opvallende uitspringers. Gewoon aardige muziek met een fijne stem.

avatar van dynamo d
dynamo d schreef:

Naar geluisterd. Teleurstellend. Niks bijzonders: het ene Amerikaanse deuntje na het andere. Master of Disaster is wel erg toepasselijk. Jammer, John.

avatar van Nubis
Is dit van 'Have a little faith in me'?

Edit: Ja dus.
Vind ik een erg mooi liedje, maar m'n moeder heeft een cd van John Hiatt en die was best wel saai geloof ik.

avatar van didi
Lekker relaxte muziek. Elk nummer van deze cd kan mij boeien.
Ga 19 oktober hem in Groningen live beluisteren.

beaster1256
leuke 36 ste cd van ouwe hiatt , maar niets speciaals , geen uitschieters , de plaat kabbelt rustig door tot het gaatje, wel goed musicerend door zijn goeie groep , waar waar zijn de tijden van 'bring it to the family' ' slow turning' en 'perfectly good guitar' , nee dit vind ik één van zijn mindere , alhoewel ik hiatt hoog aansla

maar toch weer veel beter dan beneath this gruff exterior

EVANSHEWSON
beaster1256 schreef:

Dat klopt wel een beetje, hij speelt nogal op automatische piloot, zonder ooit echt slecht werk af te leveren, maar de begeestering van de platen die je daar opsomt, neen, die hoor ik hier ook niet!
Matig plaatje, dus 3 sterren ***

avatar van bertus99
Vind dit wel weer een van zijn betere....swingende opener het titelnummer. Hiatt is zeer constant, altijd een ruime voldoende. Een 3,5 voor deze

avatar van bertus99
inmiddels 4 gegeven, zou best nog verder omhoog kunnen. Vooral de americana als thunderbird, wintertime blues en het titelnummer bevallen me erg goed. Maar ook de typische Hiattsongs als When my love crosses over en het verhalende Cold River

avatar van Floater
Zeer sterke cd. Misschien wel zijn beste sinds "Slow Turning". Alhoewel ik ook "Crossing Muddy Waters" en "Walk On" niet wil uitvlakken.

De productie van Jim Dickinson geeft deze plaat een typische southern sfeer en het materiaal is evenwichtiger dan op de voorgangers "The Tiki-Bar Is Open" en "Beneath This Gruff Exterior". Ik moet zeggen dat ik de Goners ook niet echt mis op dit album.

En "Cold River" is zo ontzettend mooi....

Andere favorieten op dit moment zijn: "Love's Not Where We Thought We Left It", "Howlin' Down the Cumberland" en het zeer sterke "Thunderbird".

avatar van Rogyros
Ik kan best behoorlijk genieten van John Hiatt. Walk On vind ik prachtig, evenals bijvoorbeeld zijn laatste album, Dirty Jeans And Mudslide Hymns. Maar deze plaat raakt me nergens. Ik vind het maar zo zo. Weinig van de plaat blijft hangen. Ik vind het zelfs wat saai. Het kabbelt maar voort. Ik denk niet dat ik hem nog vaker ga beluisteren. Hiatt heeft immers genoeg moois gemaakt!

avatar van bertus99
Ik ben het heel erg met Floater eens. Veel beter dan Tiki Bar en ook Gruff Exterior. Cold River zou een klassieker moeten worden. Het titelnummer is heerlijk loom swingend, met die sax. Een opener waar je meteen vrolijk van wordt. En zo meer...Love's not Where we Thought heeft een erg goeie beat. Thunderbird is daarentegen een heel relaxed meezingliedje. Hou ik ook van.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fijne album maar met enkele mindere nummers zoals Wintertime Blues & Old School.
Met het openingsnummer, Love's Not Where We Thought We Left It & Cold River haalt hij met gemak een hoog niveau.
Zeker niet zijn beste maar desalniettemin een degelijke plaat.
Voorlopig 3.5 sterren.