Shawn Mullins - Soul's Core (1998)

Label: Sony

1. Anchored in You (3:21)
  2. Lullaby (5:31)
  3. The Gulf of Mexico (3:46)
  4. September in Seattle (3:24)
  5. Twin Rocks, Oregon (4:33)
  6. And on a Rainy Night (3:22)
  7. Tannin Bed Song (3:21)
  8. Soul Child (4:35)
  9. Ballad of Billy Jo Mckay (3:21)
  10. Patrick's Song (2:19)
  11. Sunday Mornin' Comin' Down (6:15)
  12. You Mean Everything to Me (3:46)
  13. Shimmer (4:06)
Heerlijk album van zingend en schrijvend one-small-hit-wonder. I want more Lullabies!

Een heel "vergeten" album van Shawn. In mijn ogen ook zijn allerbeste. Zoals disappear in 2005 al schreef Lullaby, was zijn enige hit, om in die termen te spreken. Maar Twin Rock,Oregan is imo het mooiste nummer van deze cd. Prachtige tekst!!! Zoals overigens op alle nummers. Gewoon veel acoustisch gitaar, drum en af en toe een organ. Het hele alle album luistert heerlijk weg, zonder dat er daverende "uitschieters" bij zitten, maar hij verveelt geen moment. Op het laatste nummer Shimmer komen er plots nog even eletrische gitaren en een stevig beat bij, wat het geheel een mooie afsluiting geeft. Jammer dat Shawn na dit album (onder druk van plaatschappij?) meer de commerciëlere kant is op gegaan. Zeker niet slecht, maar Soul's Core blijft toch mijn ding.

avatar van Lura
Helemaal met je eens, Ad Brouwers. Dit is een album dat een heel groot publiek had kunnen en eigenlijk moeten bereiken. Maar het blijft soms onverklaarbaar waarom de ene artiest wel beroemd wordt en de andere niet.

avatar van zaaf
Hij lijkt ook veel te veel op Brad P