George Benson - The Best Of (1995)

R&B / Jazz
Label: Warner Bros.

1. Give Me the Night (3:43)
  2. Love Ballad (4:17)
  3. This Masquerade (3:18)
  4. Love X Love (4:45)
  5. Just Wanna Hang Around You (4:29)
  6. Turn Your Love Around (3:50)
  7. Inside Love (So Personal) (5:16)
  8. 20/20 (4:07)
  9. Everything Must Change (3:50)
  10. Never Give Up on a Good Thing (4:06)
  11. Kisses in the Moonlight (4:25)
  12. Lady Love Me (One More Time) (3:57)
  13. Lady Blue (3:33)
  14. On Broadway (5:11)
avatar van Madonna
Deze CD lag toen in de opruimbak bij de Bieb. Ik vind het een leuke compilatie. Staan genoeg leuke nummers op. Mooi overzicht. Ik bedoel voor 1 piek destijds!!!!

-3.5-

avatar van Hans Brouwer
Madonna schreef:
Tja, de meest mooie cd's zijn naar verloop van tijd vaak voor een prikkie te koop. Ook ik draag George Benson een warm hart toe. Ik heb dit album dan wel niet in mijn cd verzameling maar had 'm destijds wel op een cassette-bandje staan. De desbetreffende cassette is inmiddels versleten, dus toch maar eens gaan snuffelen bij De Mediamarkt of zo.... .

Mooie naam trouwens..............Madonna!! Doet mij denken aan de beste zangeres van dit moment .

avatar van Madonna
....ach ja...de casettebandjes!!!! Ik heb dozen vol met bandjes en ik kan het niet over mijn hart krijgen om ze weg te doen. Ik weet niet, puur sentiment denk ik. Ik draai nooit meer bandjes. Zal de Mediamarkt deze George Benson hebben? "Nothing's gonna change my love for you" had ik ooit gekocht op single. Het nummer werd toen later ook uitgebracht door "pretty boy"Glenn Meideros......zucht, zucht...die uitvoering heb ik ook op een casettebandje staan.

Bedankt voor je compliment over mijn naam

avatar van Hans Brouwer
Madonna schreef:
Bedankt voor je compliment over mijn naam
Madonna, graag gedaan hoor!!
Je maakt mij wel nieuwsgierig. Vertoon je ook enige gelijkenis met "de echte" Madonna of adoreer je haar alleen maar, net zoals ik dat overigens doe .
Heeft niets met George Benson te maken, maar dit terzijde .

avatar van Yak
Yak
Hans Brouwer schreef:
Heeft niets met George Benson te maken, maar dit terzijde .

Inderdaad, hier hebben we dus PM's voor uitgevonden.

EVANSHEWSON
Give Me The Night, 20/20 maar vooral On Broadway rechtvaardigen mijn 3 sterren. Als het vooruit gaat, dan mag ie van me.

Als het stroperig of melig wordt, dan haak ik af.

Dus de vlugge nummers zijn aan me besteed, de rest neigt te veel naar Lionel Ritchie en grootwarenhuismuzak, sorry.

3 sterren daarom.

***

WPE
Ik heb deze cd pas tweedehands aangeschaft voor een prikkie maar prima muziek. Ik kende de muziek van George Benson al halverwege de jaren '70, de hits dan vooral, maar nu hoor ik dat hij over het algemeen muziek van een constant (redelijk hoog) niveau gemaakt heeft. Een beetje jazzy, smooth ook, maar de nummers liggen lekker in het gehoor en zijn onlosmakelijk verbonden met de jaren 80 (ook qua sound). Heerlijk lay-back album!

avatar van Broem
De jazz George uit de 60's en vroege 70's is in geen verhouding tot de zoete commerciële R&B George uit zijn latere periode. Ieder z'n voorkeur maar ik heb toch sterk een voorkeur voor die early George. Opvallend hoe hij die verandering heeft ondergaan. Tja...