Chic - Real People (1980)

R&B / Funk
Label: Atlantic

1. Open Up (3:53)
  2. Real People (5:24)
  3. I Loved You More (3:09)
  4. I Got Protection (6:25)
  5. Rebels Are We (4:55)
  6. Chip Off the Old Block (5:01)
  7. 26 (4:00)
  8. You Can't Do It Alone (4:39)
avatar van Reijersen
Ach ja, best een vermakelijk plaat van Chic. Het luistert makkelijk weg en wordt nergens vervelend. Maar helaas weet het me ook nergens bij de strot te grijpen.

zitten lekkere jazzy trackjes tussen,maar met name de laatste twee liedjes zij ronduit slaapverwekkend.artistiek peil begint hier al wat in te zakken.Heaals van die typische disco-artiestjes die 2,3,4 briljante albums maken ,maar daarna jammer genoeg in de zelfde formule blijven steken.dat komt in dit album,weliswaar gelukkig nog in hele lichte mate,toch ietwat naar voren.Blijft toch nog momenten houden om mij wel degelijk te raken.met name het lekkere jazzy eerste liedje en het opzwepende rebels we are en real people.

avatar van Madjack71
Verloopt lekker vlot, ietwat een sound a la Sister Sledge, al zou het mij niet verbazen als Nile Rodgers eerder daar ook een flinke vinger in de pap heeft gehad.
De bas en gitaar klinken prima en lijkt mij ook wel fijn om mee te spelen als bassist bijv.
Geen echte hoogvliegers, maar kabbelt rustig voort.