Deadmau5 - > Album Title Goes Here < (2012)

Canada

met Wolfgang Gartner

3. The Veldt (8:26)

met Chris James

4. Fn Pig (8:43)
  5. Professional Griefers (4:04)

met Gerard Way

6. Maths (6:38)
  7. There Might Be Coffee (7:01)
  8. Take Care of the Proper Paperwork (6:52)
  9. Closer (6:59)

met Chris James

16. Professional Griefers [Radio Edit] *

met Gerard Way

avatar van coldwarkids
The Veldt is toch echt wel een relaxed nummer.

avatar van 128bpm
Een aantal nummers van dit album zijn al eerder uitgebracht en heb ik al gehoord! Ik blijf een enorme fan van de lekkere tracks van Deadmau5. Ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke album!

avatar van repelstefan
Fn Pig, Professional Griefers, The Veldt ken ik er al van en zijn allen geweldig. Maths vind ik wat minder, maar kijk hier wel erg naar uit! De optredens van deze man zijn overigens episch.

avatar van Gloeilamp
repelstefan schreef:
De optredens van deze man zijn overigens episch.

Helemaal mee eens, op Werchter was het dit jaar geweldig. The Veldt is alvast een fijn nummer.

avatar van NewYorkCityLight
Ben wel benieuwd naar deze plaat, vond zijn vorige ''4x4=12'' zijn beste werk tot nu toe. Hopelijk kan hij deze lijn voortzetten.

avatar van repelstefan
Gloeilamp schreef:

Inderdaad Rock Werchter dit jaar bijvoorbeeld . Niks opbouwen, gewoon openen met Cthulhu Sleeps . Professional Griefers en Fn Pig zijn in ieder geval alweer favorietjes hier. The Veldt trekt me nog wat minder, hoewel de Tommy Trash remix dan weer een hoop compenseert.

avatar van daftpunk
Ik ben benieuwd hoe de balans op deze plaat gaat zijn. Persoonlijk ben ik grote fan van The Veldt, Maths, Fn Pig en ook Professional Grievers was een geniaal stukje stampmuziek. Helaas is deze versie met Gerard Way ronduit weerzinwekkend. Ook Failbait doet me erg weinig. Ook Sleepless klinkt op het eerste gehoor verschrikkelijk. Volgens mij is alleen Telemiscommunications not niet te beluisteren, maar al met al verwacht ik een middelmatige plaat waarop de helft van de nummers goed tot geweldig is en de andere helft nogal smakeloos.

avatar van 128bpm
Morgen heb ik em als het goed is in huis! Ik ben superbenieuwd!

avatar van 128bpm
Album inmiddels gekocht en net beluisterd. Het album opent met het speelse nummer 'Superliminal.' Een nummer wat tof en verrassend in elkaar zit. In 'Channel 42' Wordt dit voortgezet in een nummer waarin de typische stylen van deadmau5 en Wolfgang Gartner gemixt worden, zoals op een eerder album van deadmau5.
De single 'The Veldt' blijft een prachtig nummer, wat prima in de top 40 zou kunnen staan. De andere eerder uitgebrachte nummers 'Maths' en 'Professional Griefers' passen lekker in het geheel. Alhoewel de stem van Gerard Way nog even wennen is op de beats van deadmau5.
Ik verwachtte dat 'Take Care of the Proper Paperwork' een heel vet nummer zou worden. Super opbouw met een lekkere ruige gitaarsound erin. Helaas bleek dit een opbouw naar 'niks' te zijn. Voor ik het wist zat ik naar het volgende nummer te luisteren. 'Closer' is overigens weer een typisch deadmau5 nummer met hele toffe synths. Vanaf nummer 11 komen we op het experimentele deel van dit album. Sloten we op zijn vorige album af met dubstep, sluiten we ditmaal af met chill-out en hiphop. Niet helemaal mijn ding, al klinkt het niet slecht en is het wel weer venieuwend. Overigens wel jammer dat de Tommy Trash van 'The Veldt' niet op de cd staat. Totaal een lekker en sterk album, wat overigens in tegenstelling tot eerdere albums niet aan elkaar gemixt is. Het sterkste album van Deadmau5? Ik twijfel tussen Album Title Goes Here en 4x4=12. Binnenkort nog maar eens luisteren.

The veldt vind ik een goed nummer. De rest valt echt bijna allemaal tegen voor mij. Waar het vorige album nog echte knallers had zoals animal rights en raise your weapon staat er hier geen enkele op. Het hele album is hier zo relaxed en ik heb het gevoel dat het nergens losbarst zoals 4 x 4 = 12 wel deed. Dit is niet de Deadmau5 die ik graag hoor.

avatar van TonyT
M'n most anticipated album van dit jaar. En terecht, zo blijkt al een aantal dagen lang. Repeat, repeat en nog eens op repeat. Love it!

Ik mis op dit album een Continuous mix! Die was juist zo lekker op 4x4=12.

avatar van Shinobi
Het nieuwe album van Deadmau5 en het klinkt niet verkeerd moet ik zeggen.

De eerste helft is meer beuken en de tweede helft gaat er wel iets rustiger aan toe, de laatste track met Imogen Heap is toch wel genieten. Alleen wat Cypress Hilll op dit album doet...

Wel jammer dat bepaalde nummers niet helemaal tot zijn recht komen, bijvoorbeeld Take Care of the Proper Paperwork. Het gehele nummer bouwt naar iets op, maar er is geen climax en het nummer loopt met een sisser.

Desondanks goed voor 3,5 sterren.

avatar van tsjong
Niet te missen bij Professional Griefers dat de zanger van My Chemical Romance hier in zingt. Heel erg herkenbare stem.

avatar van Dikkop
Op een Deadmau5 album staat er meestal wel een nummer dat ik de moeite waard vind.
Hier is dat The Veldt.
De rest van de nummers die ik hier al van gehoord heb vind ik maar flauwtjes.
Totally Enormous Extinct Dinosaurs maakt ook gemakkelijk in het gehoor liggende dance muziek en doet dat volgens mij stukken beter.

avatar van Carolaah
Aarhg deze moet ik hebben.. ik zag vandaag de limited edition (die cover is gaaf!) in de winkel staan, heb hem toch laten liggen omdat ik even wilde checken of de inhoud ook goed genoeg is..
nu kan ik echter niet wachten om naar de winkel te racen en hem alsnog aan te schaffen!

avatar van Carolaah
Oh pity, bleek toch niet de limited edition te zijn, maar de cover lijkt anders dan op het plaatje?met van dat aparte spul dat je kunt bewegen en dat je dan meer/wat anders ziet.. (hmhm vage uitleg).

Anyway, alleen al een prachtig hoesje . De cd zelf is wel even wennen, toch behoorlijk anders dan wat ik gewend ben van Deadmau5, wat meer trance-achtig hier en daar en vrij rustig. Vind het niet misstaan, maar ook niet zo leuk als het voorgaande werk.

chipsxD
Hoezo zijn de aantal nummers van deadmau5 al eerder uitgebracht is dat dan een soort
compilatie album?

avatar van Shelter
Ik vind Superliminal echt een vette track, vette beat en al die spacey geluidjes eromheen brengt je in een trance...nice
Het zit wel op de grens van irritant en super vet...