No Doubt - Push and Shove (2012)

Label: Interscope

1. Settle Down (6:01)
  2. Looking Hot (4:43)
  3. One More Summer (4:39)
  4. Push and Shove (5:07)

met Busy Signal en Major Lazer

5. Easy (5:10)
  6. Gravity (4:25)
  7. Undercover (3:32)
  8. Undone (4:38)
  9. Sparkle (4:08)
  10. Heaven (4:06)
  11. Dreaming the Same Dream (5:27)
avatar van Angelo
Geen twijfel meer mogelijk: het comebackalbum is een feit.

Hoewel Settle Down niet kan tippen aan de voorgaande No Doubt-singles, iedere willekeurige single van bijvoorbeeld Tragic Kingdom of Rock Steady vind ik een stuk beter, vind ik 'm vooralsnog wel één van de leukste (commerciële) singles van het jaar. Ben dus ontzettend benieuwd naar de rest, en aan de hand van die prachtige hoes (check Gwen ), zijn die verwachtingen zeker niet minder geworden!

avatar van Don Cappuccino
De albumhoes lijkt wel erg op die van een of ander Brits groepje waar je niks meer van hoort.

avatar van NewYorkCityLight
Ben niet zo te spreken over de hoes maar wel zeer over de eerste single. Leuk om te lezen dat er een samenwerking komt met Major Lazer, ben benieuwd hoe dat uitpakt.

spit.tsvnami
Hier kijk ik ook wel naar uit. De hoes vindt ik niks mis mee, Settle Down klinkt wel leuk, maar dit zal vast nooit beter worden dan bv. nummers als Spiderwebs en Don't Speak.

avatar van Arrie
Ik vind Settle Down juist één van hun allerbeste singles, misschien wel hun beste. Het zal weinig schelen met Don't Speak, maar die heeft meer emotionele waarde voor me.

avatar van Anne Maaike
Geweldige single inderdaad, maakt me benieuwd naar het album.

avatar van Angelo
Ik hoor net de remix die Major Lazer gemaakt heeft voor Settle Down. Die klinkt behoorlijk shitty, zeg.

spit.tsvnami
Haha, ik heb niks tegen Major Lazer maar die remix gaat eerder de lachwekkende kant op...

Hoe meningen kunnen verschillen.
Ik vind die remix juist wel leuk, terwijl ik de reguliere single Settle Down juist erg matig vind.

Ozric Spacefolk
Ik vind de nieuwe single verschrikkelijk.

Ik hoop dat er niet alleen maar dancehall/R&B liedjes op deze plaat staan,
Ik hoop op wat goede funky/ska muziek zoals op Tragic Kingdom, wat toch mijn favoriete ND-plaat is.

avatar van coldwarkids
Nja zoals Push And Shove het een beetje meegeeft, zal het geen Tragic Kingdom plaat zijn. Meer een Dancehall plaat.. Zie ook het nummer Push And Shove en de artiesten die er op mee doen.. is niet echt rockerig.

Ozric Spacefolk
Ik ken die artiesten niet eens die meedoen op Push and Shove.
Ik heb het nummer ook niet gehoord.

avatar van Angelo
Zelf noemt Stefani Push and Shove "The record of our lives". Als dit album - volgens haar - representeert hoe No Doubt altijd al wilde / moest klinken, dan ben ik wel extra benieuwd.

Voor een nadere toelichting, zie hier.

avatar van coldwarkids
Best een aardig album. Hoogtepunten tot nu toe: Looking Hot en Gravity

De single is echt een verassing! Ben benieuwd naar de rest!

avatar van djrobvansoest
De nieuwe No Doubt klinkt verrassend en een stuk beter als zijn voorganger Rock Steady. Toch vraag ik me af of dit DE comeback van No Doubt gaat worden. In hoeverre staan er hitjes op deze plaat ? Ondanks dit gegeven een prima album... Alleen jammer van die hoes...

zoetwaterpoliep
Dit nieuwe No Doubt album is een enorme vooruitgang op het zwakke Rock Steady en de twee slappe solo platen van Gwen. Volgens Gwen is dit dus hoe No Doubt wil klinken. Maar ik vind het kwalitatief toch wel een stuk minder dan Tragic Kingdom, Return Of Saturn of Beacon Street Collection. Hoe dan ook Push And Shove klinkt vrolijk en energiek. Jammer dat we hier meer dan 10 jaar op moeten wachten. Ik denk dat hier wel een paar hits op staan, en wat remixen die goed zullen scoren in discotheken. Hoogtepunten van dit comeback album vind ik one more summer, easy, undone en dreaming the same dream. Alle nummers op deze cd zijn redelijk tot goed. Vier sterren geef ik hiervoor.

Leuk album! Niets van verwacht na al die jaren maar zeer prettig album. Wel meer een zomerplaat dan winter, ik snap het moment van release dan ook niet zo. Looking hot had (of kan nog volgend jaar) wel een zomerhitje gaan worden. Verder vind ik Push and shove en undone de beste nummers.

Ik vind het een tegenvaller/. Met name te stem van Gwen vind ik in veel nummers er 'zeurderig' overkomen. Smaken verschillen natuurlijk..., maar nee dit is hem niet.
Alleen een reggea achtige versie van Settle down (als bonustrack) vind ik wel leuk

avatar van AstroStart
Looking Hot gaat natuurlijk de tweede single worden. Wat een gaaf nummer! De rest van het album klinkt veelbelovend, maar ik word niet van mijn stoel geblazen. Tjah, als je tien jaar wacht, dan zijn je verwachtingen nu eenmaal torenhoog.

avatar van Reinvention
Lekker album. ben blij dat ze weer terug zijn! het album klinkt erg fris, maar ook wel beetje 80's achtig. haalt het niet bij Tragic Kingdom, Return of Saturn, etc. maar het is een erg fijne plaat met lekkere pop/rock liedjes. klinkt soms ietwat overproduceerd, maar daar stoor ik me bij de meeste nummers niet zo erg aan. Ik vind Looking Hot, Easy & Dreaming the Same Dream de beste tracks op dit album. het album heeft zeker ook aantal nummers die op single uitgebracht kunnen, en waarschijnlijk ook kans hebben op een klein hitje te worden zoals Looking Hot!

3.5

avatar van Style.Girl
No Doubt heb ik altijd al leuk gevonden en dit album is zeker de moeite waard al zijn er maar een aantal uitschieters zoals: Settle Down, Looking Hot, Gravity en One More Summer. De rest van de nummers hangt er onder en zijn allemaal zeer gewoontjes en zitten op één lijn. Dat had toch iets beter gekund.

Toch een leuke album om te luisteren en misschien kunnen de andere nummers nog groeien /.

avatar van Anne Maaike
Nog nooit had ik een solo album geluisterd van No Doubt. Voorheen hield ik het vooral bij de singles omdat ik dacht dat de band buiten de singles een stuk minder interessant zou zijn. Ook de eerste single van dit album Settle Down is weer top. Dus toch maar begonnen aan Push And Shove. En dat is mij absoluut niet tegengevallen. Het album klinkt fris en energiek. Misschien moet het eerder werk dan ook maar eens beluisterd worden.

avatar van Rich_B
Net zoals de reactie boven mij, luisterde ik ook alleen maar naar de singles van no doubt. Alleen verandere dit toen Settle down uitkwam, ik begon nieuwschierig te worden aangezien ik Gwen Stefani het solo perfect vond doen! Dus toch maar eens gaan luisteren naar meerdere singles. En zomaar zonder eerst stukjes gehoord te hebben van het album meteen het album besteld. En ik werd totaal omver geblazen door dit stel, ik was meteen verkocht van het album en zowel van de band! Naar mijn mening vind ik dit een prima album, al zijn niet alle nummers meteen goud waard, maar over het algemeen is dit een prima en goed album! Ik zeg chapeau!

avatar van MIAB
Een album dat je zeker wat vaker moet luisteren voor ie valt, maar dan nog blijft het een redelijk en geen goed album. Zeker geen slecht album ook. 3,5*

Settle Down (6:01) --- 3,0
Looking Hot (4:43) --- 4,0