Akron/Family - Akron / Family (2005)

Folk
Label: Young God

1. Before and Again (4:36)
  2. Suchness (3:26)
  3. Part of Corey (2:28)
  4. Italy (8:09)
  5. I'll Be on the Water (3:25)
  6. Running, Returing (4:34)
  7. Afford (3:58)
  8. Interlude: Ak Ak Was the Boat Sailed in On (2:31)
  9. Sorrow Boy (3:43)
  10. Shoes (3:43)
  11. Lumen (5:30)
  12. How Do I Know (2:30)
  13. Franny / You're Human (5:58)
  14. Untitled (6:24)
Mooi, ik wou deze onlangs ook al toevoegen maar kreeg het plaatje niet klein genoeg.

Je kunt wel horen dat dit van het Young God Records label komt. Michael Gira en Devendra Banhart hoor je veelvuldig terug. Heerlijke experimentele folk. Zeker 1 van mijn favoriete albums van 2005 tot nu toe.

Graag gedaan hoor, ik moet em nog horen, maar de lovende reviews zijn niet van de lucht.

Het wordt nu trouwens echt wel eens tijd om het genre folk te gaan invoeren vind ik hoor

Sietse
ik vind die album leuk, en het krijgt van mij een 4,5 na een keer beluisteren...het is zo maf, maar soms doet de stem me denken aan Tom York niet dat, dat slecht is hoor...

mooie liedjes

Sietse schreef:

Same here.

Hun laatste split-album met Angels Of Light vind ik zelfs nog beter. Die uitbundigheid! Zonder enige terughoudendheid. Een ode aan... nee, een uitbundige viering van vrijheid. Zonder grenzen, zonder enige beperkingen. Een onweerstaanbaar album. Ik kijk nu al uit naar hun volgende!

avatar van c-moon
SCHITTERENDE MUZIEK is dit !!!!!

Ik heb ze gisteren ontdekt / via motel mozaique / en ik kan het alleen maar beamen!

herman schreef:

Live zijn ze inderdaad fantastisch, nog beter dan op plaat. Zie ook mijn reactie bij hun andere album:

De 3voor12-meneer dacht daar trouwens heel anders over. Ik heb me zelden zo niet kunnen vinden in een recensie.

herman schreef:

Haha, ja, maar 3voor12 neem ik al jaren niet meer serieus. Zij hollen liever achter de laatste hype bandjes aan.

avatar van Dielie
dit is echt wel mooi, heb hem direct besteld, damn schoon

mooie plaat,

die outro van 'Italy' speelt nu, haha, leuk

avatar van Dielie
weer zoiets, de intro van 'How Do I Know' begint met iemand die neergebliksemt wordt, maar niet op een stoere wijze zoals ge zou denken, maar op zo een ik-sta-erbij-maar-de-schade-blijft-beperkt-wijze

kan mij soms nogal moelijk uitdrukken ja

Folk met wat spannende wendingen, dat is wat deze cd zeker is.

avatar van Martin Visser
Het duurde eventjes, maar nu kan ik deze plaat toch echt op waarde schatten. Mooi hoor, zeer afwisselend en erg spannend. Dit heb ik niet zo een twee drie tot me genomen. Veel draaibeurten achter de rug en ik ben blij dat ik die tijd in deze plaat geïnvesteerd heb. Mooie mix van CocoRosie, Magna Carta en Radiohead.

avatar van pulpjannis
Had deze heel lang op mijn computer staan. In het begin niet veel geluisterd, maar toen mijn interesse voor folk begon te groeien ben ik hem toch maar gaan luisteren. De muziek is onder mijn huid gaan zitten en is daar verder gegroeid. Heb hem nu op LP, paar dagen geleden aangeschaft. Helaas staat lumen daar niet op. Maar om de rest van de nummers door mijn speakers te horen is bevredigend.