Ian Astbury - Spirit / Light / Speed (2000)

Rock / Electronic
Label: Beggars Banquet

1. Back to Earth (5:00)
  2. High Time Amplifier (4:20)
  3. Devil's Mouth (5:51)
  4. Tonight (Illuminated) (5:47)
  5. Metaphysical Pistol (4:57)
  6. The Witch (Slt Return) (4:59)
  7. It's Over (5:23)
  8. El Ché / Wild Like a Horse (4:59)
  9. Tyger (5:02)
  10. Shambala (R.F.L) (5:56)
avatar van Pelk
Verrassend fris geluid van Cultzanger Astbury. Blijkt wel dat het geluid van de CD "The Cult" (jeweetwel, witte hoes, zwarte bok) erg ingegeven was door Astbury (Duffy was ook niet zo happy met die plaat). Alleen weer een versie van The Witch is un peu overbodig.

avatar van vin13
Die witte van The Cult vind ik juist de meeste emotie bevatten en in mijn huis hangt de Bok poster.
Ian's solo is beter dan Holy Barbarians en Coloursound met Duffy.

avatar van Snakeskin
Tja..... alles in ogenschouw nemend valt niets na "Love"van The Cult mij mee

avatar van Twinpeaks
Ik mag Astbury altijd wel graag horen. Hij heeft een attitude wat mij wel aanspreekt , net als Billy Idol. Het is niet allemaal hoogstaand , maar er zit vaak wel een prettige dosis energie in . Een soort pit wat hij van nature heeft en wat voor mij aanstekelijk werkt. Bij albums van The Cult trap ik ook vaak het gaspedaal wat in. Deze plaat is leuk voor ernaast maar zeker niet essentieel. Ooit voor heel weinig weten te scoren en zeker geen mispeer. 3 en halve ster.