Louise Cyphre - Wenn Wir Menschen ... (2001)

Duitsland
Punk / Metal
Label: React with Protest

1. Der Unendlichste Brumaire (1:44)
  2. KD Freital OP 2719 (0:49)
  3. Viva La Danza, Viva La Rosa (1:20)
  4. "Alles Ist Gut" (1:13)
  5. Entrückt / Entzückt (1:07)
  6. Me and You and the CPU (1:13)
avatar van niels94
Zozo, deze heren zijn fel

Tja, een beetje stereotiep is het wel weer: rustige passages met zacht gitaarspel afgewisseld met momenten waarop de hel losbreekt. Maarja, het is ook wel weer goed. Tamelijk no nonsense, korte en tijdens de harde stukken echt heel erg chaotische nummers. Sowieso hebben de heren lak aan elke vorm van opbouw, zoals bij dit soort screamo vrij gebruikelijk is. Heerlijk structuurloos van de hak op de tak vliegen. Niet de meest enerverende screamoband ooit, wel gewoon weer prima spul uit Duitsland; een land dat met bands als deze, The Apoplexy Twist Orchestra en Tristan Tzara ( ) sowieso een fijn land is als het om dit genre gaat.

avatar van McSavah
Beetje jammer dat ik net deze release heb toegevoegd, want eigenlijk zijn dit hun minste nummers. De demo (superslechte opnamekwaliteit, maar geniale nummertjes, enorm energiek en opzwepend) en hun split met Shikari (en die met La Quiete staat al op de site) vind ik nog veel fijner. Op die splits staan ook al die samples uit Punishment Park, echt geweldig. De discografie moet je sowieso hebben. Is alleen geen officiële release, dus kan daarom niet toegevoegd worden (denk ik).

avatar van niels94
Ze hebben ook een split met Shikari? Tof Daar ga ik zeker achteraan. De split met La Quiete had ik inderdaad al gezien. Zowel La Quiete als Shikari heb ik heel erg hoog zitten, als Louise Cyphre daar zelfs maar een beetje tegenop kan boksen ben ik al blij. Ik ben benieuwd

En ja, als het gaat om toevoegen: bij dit genre moet daar echt nog behoorlijk wat van gebeuren, eigenlijk. Af en toe voeg ik eens wat toe, ik zal ook wel kijken wat ik nog van deze band kan toevoegen (en van Shikari bijvoorbeeld ook nog).

avatar van 1ETmaal
Zeer fijne muziek indien je houdt van melodieuze chaos. Prima te doen! Al is dit wel een van hun mindere releases. Het beste werk staat inderdaad (wat mij betreft) op de split met Shikari (heb ik eergisteren toegevoegd, moet nog goedgekeurd worden).