Heart - Fanatic (2012)

Label: Legacy

1. Fanatic (3:42)
  2. Dear Old America (4:01)
  3. Walkin' Good (3:46)

met Sarah McLachlan

4. Skin and Bones (3:42)
  5. Million Miles (5:07)
  6. Pennsylvania (3:09)
  7. Mashallah (4:10)
  8. Rock Deep (Vancouver) (4:20)
  9. 59 Crunch (3:22)
  10. Corduroy Road (4:20)
Ozric Spacefolk
Vreemd. Ik was niet op de hoogte van deze release. Er is wel al op gestemd maar er zijn geen reacties. Ik ben wel benieuwd al vind ik de hoes niet zo bijzonder.

Ozric Spacefolk
Ik had deze dus al een tijdje en zet het nu pas op

Wat een heerlijke plaat. Ouderwetse en moderne rock wisselen elkaar af. Mooi gitaar en drumwerk en alles subliem ingezongen door Ann Wilson.

De grote man achter dit meesterwerk is Ben Mink. Hij produceert het geheel, laat het lekker klinken en doet ook electronica, gitaar en toetsen.
De plaat schijnt in hotelkamers en diverse studio's te zijn opgenomen, en vatten de meer persoonlijke beleveningen van de zusters samen.

Eigenlijk is deze plaat dus een beetje een vervolg op het al schitterende Red Velvet Car, welke in dezelfde bezetting, zelfde producer en met dezelfde bezieling tot stand is gekomen.

Heart lijkt niet oud te worden. Want oude-lullen muziek is dit geenszins. Echt een aanrader.

Ozric Spacefolk
Krankzinnig die eindscore. Een magere voldoende en geen enkele onderbouwing van de stemmers.

avatar van lennert
Oh, dat is weer een positieve verrassing! Waar ik voorgaande albums een ultiem voorbeeld van 'vlees noch vis' vond, is Fanatic een lekker rockalbum waarop ik voor het eerst duidelijk hoor dat de band in de grungescene goed zou liggen. Lekker volle sound en bovenal ook goeie nummers. Daar komt ook nog eens bij dat de totale speelduur weer rond de 40 minuten zit, wat betekent dat het geheel lekker compact is. Eerste helft is vooral broeierige rock en op de tweede helft komt de wat meer zweverige kant goed naar voren. Vooral songs als Pennsylvania, Rock Deep (Vancouver) en het trippy Corduroy Road zijn erg goed. Wat mij betreft verreweg het beste sinds de jaren '70!

Voorlopige tussenstand:
12. Red Velvet Car
13. Jupiters Darling
14. Passionworks

avatar van RuudC
Dit is voor mij toch weer een stap achteruit. De Wilson zusjes willen graag weer wat harder spelen, maar de bijpassende zangpartijen komen daardoor niet goed uit de verf. Ergens kan ik de keuze wel waarderen. Het is niet de makkelijkste weg. De stoere houding komt alleen niet erg goed over en dat resulteert in een handvol aardige songs, maar iets als Skin And Bones is dan weer behoorlijk vervelend. Er is iets in de sound dat me tegenstaat.

Eindstand:
12. Brigade
13. Private Audition
14. Heart

avatar van lennert
Dit is ook mijn eindstand meteen, het volgende album is op een a twee songs na oude nummers, dat geeft weinig uitdaging.