Wax Tailor - Dusty Rainbow from the Dark (2012)

Frankrijk
Hip-Hop / Electronic
Label: Le Plan

1. Exordium (2:30)
  2. Dusty Rainbow (3:17)

met Charlotte Savary

3. Like an Hourglass (0:50)
  4. Only Once (2:44)

met Ali Harter

5. Heart Stop (2:55)

met Jennifer Charles

6. Something Began to Glow (0:22)
  7. No (2:51)
  8. A Stop Motion Bloom (0:18)
  9. The Sound (3:10)

met Mattic

10. In the Mirror (0:21)
  11. Past, Present & Future (Rock 'N' Roll) (2:43)
  12. Not Alone (0:23)
  13. Down in Flames (4:02)

met Sara Genn

18. Into the Sky (0:21)
  19. My Window (3:43)

met Elzhi en Akua

20. From the Dark (3:25)
  21. Heart Stop [Radio Edit] (2:46)

met Jennifer Charles

22. Time to Go [Radio Edit] (3:03)

met Aloe Blacc

Nooit eerder wat gehoord van Wax Tailor maar dit hoesje wist me op de één of andere wijze te lokken en als er dan het label trip-hop op geplakt is dan is er wel interesse.

Echt iets nieuws hoor ik niet op dit album. Het doet me onwillekeurig denken aan C-Mon & Kypski's Static Traveller en dat zal wel komen door de hip-hop invloeden die te horen zijn.
Maar vrolijk word ik er wel van. Gewoon een lekker los plaatje met invloeden uit diverse hoeken zonder chaotisch of pretentieus te worden.
Zo'n 'niets aan de hand maar o zo fijn' album. Er zijn er genoeg van en toch kan deze er ook wel bij.

avatar van alexander-r
Aardig album, grijpt niet vaak de aandacht. Behalve Time 2 Go dan, Aloe Blacc laat hier zien dat hij veel beter kan zingen dan rappen, wat doet hij dat goed _o_