Woodstock: 25th Anniversary (1994)

Alternatieve titel: Woodstock - Three Days of Peace & Music - the 25th Anniversary Collection

Rock / Blues
Label: Atlantic

1. Richie Havens - Handsome Johnny (5:47)
  2. Richie Havens - Freedom (6:24)
  3. Country Joe McDonald - The Fish Cheer, I Feel Like I'm-Fixin' to Die Rag (4:54)
  4. John B. Sebastian - Rainbows All over Your Blues (3:11)
  5. John B. Sebastian - I Had a Dream (2:36)
  6. Tim Hardin - If I Were a Carpenter (2:53)
  7. Melanie - Beautiful People (4:05)
  8. Arlo Guthrie - Coming into los Angeles (2:24)
  9. Arlo Guthrie - Walking Down the Line (5:11)
  10. Joan Baez - Joe Hill (3:42)
  11. Joan Baez - Sweet Sir Galahad (4:08)
  12. Joan Baez - Drug Store Truck Drivin' Man (3:39)

met Jeffrey Shurtleff

13. Santana - Soul Sacrifice (11:47)
  14. Mountain - Blood of the Sun (3:30)
  15. Mountain - Theme from a Imaginary Western (5:11)
  16. Canned Heat - Leaving This Town (7:56)
  17. Canned Heat - Going Up the Country (4:14)
  18. Creedence Clearwater Revival - Commotion (2:50)
  19. Creedence Clearwater Revival - Green River (3:06)
  20. Creedence Clearwater Revival - Ninety-Nine and a Half (Won't Do) (3:41)
  21. Creedence Clearwater Revival - I Put a Spell on You (4:34)
  22. Janis Joplin - Try (4:28)
  23. Janis Joplin - Work Me Lord (7:53)
  24. Janis Joplin - Ball & Chain (5:40)
  25. Sly & The Family Stone - Medley: Dance to the Music, Music Lover, I Want to Take You Higher (12:28)
  26. The Who - We're Not Gonna Take It (5:36)
  27. Jefferson Airplane - Volunteers (4:00)
  28. Jefferson Airplane - Somebody to Love (4:26)
  29. Jefferson Airplane - Saturday Afternoon (4:56)
  30. Jefferson Airplane - Uncle Sam Blues (6:12)
  31. Jefferson Airplane - White Rabbit (2:47)
  32. Joe Cocker - Let's Go Get Stoned (7:10)
  33. Joe Cocker - With a Little Help from My Friends (7:58)
  34. Vaughn - Rock & Soul Music (2:38)
  35. Ten Years After - I'm Going Home (12:19)
  36. The Band - Long Black Veil (3:01)
  37. The Band - Loving You Is Sweeter Than Ever (5:07)
  38. The Band - The Weight (4:43)
  39. Johnny Winter - Mean Town Blues (4:56)
  40. Crosby, Stills & Nash - Suite: Judy Blue Eyes (9:01)
  41. Crosby, Stills, Nash & Young - Guinnevere (5:30)
  42. Crosby, Stills, Nash & Young - Marrakesh Express (2:34)
  43. Crosby, Stills, Nash & Young - 4 + 20 (2:42)
  44. Crosby, Stills, Nash & Young - Sea of Madness (3:33)
  45. Crosby, Stills & Nash - Find the Cost of Freedom (3:11)
  46. Paul Butterfield Blues Band - Love March (9:44)
  47. Sha Na Na - At the Hop (3:12)
  48. Jimi Hendrix - Voodoo Chile (Slight Return), Stepping Stone (12:19)
  49. Jimi Hendrix - Star Spangled Banner, Purple Haze (7:09)
nicolas
bestaat er een verzamelalbum van woodstock??? heavy!!!

moviefreak#1
Er bestaan er zelfs wel meerdere maar dit is toch wel de meest complete van allemaal. Bovendien is de geluidkwaliteit uitmuntend.
Verder is het echt een prima collectie maar helaas zijn ze Summertime van Janis Joplin vergeten.

*****

nicolas
die ken ik niet *-) is die nog ergens verkrijgbaar of out of stock?

avatar van beruk
Is de cd versie van de destijds op 4 lp's verschenen woodstock compilatie, ik heb helaas alleen deel 2. Staan andere stukken van Jimi Hendrix op trouwens.

Down_By_Law
Deze CD Box is niet compleet helaas. De twee "Woodstock" albums uit 1970 en 1971 zijn nog steeds samen de beste keus om aan te schaffen, tenzij je een Creedence Clearwater Revival fan bent, want van CCR is op die 2 albums niets te vinden. Daar baal ik zelf ook wel van. Maar wat er in deze box ontbreekt:

- Jimi Hendrix: verschillende songs
- Jefferson Airplane: Eskimo Blue Day
- The Butterfield Blues Band: Everything's Gonna Be Alright
- Melanie: Birthday Of The Sun
- Canned Heat: Woodstock Boogie
- Crosby Stills Nash & Young - Wooden Ships

en nog wat andere performances...

Helaas ontbreekt ook The Band op die twee dubbelaars. Misschien moet je dan toch deze Box Set erbij hebben. Koop dan ook gelijk de "Woodstock Diaries" DVD, want daarop is de mooiste uitvoering van 'Blackbird' te vinden, door Crosby Stills & Nash.

avatar van J.Bell
God, deze had ik ook nog!

Heerlijke nummers van Joan Baez.
Vooral dat nummer met Jeffrey Shurtleff is geweldig.

Voor het complete overzicht heb ik de dvd's (die vandaag de dag voor 2,99 in de bakken liggen bij diverse winkels)

Misschien niet helemaal compleet, maar toch is dit een geweldige box. Zeker de moeite waard!

avatar van van elst
geen sly and the family stone? wat een afknapper

avatar van Oldfart
Voor Hendrix op Woodstock is dit de beste keuze:
voor het eerst echt helemaal compleet, en met beeld natuurlijk.

Wel dankzij disc 2; gefilmd door een amateur in zwart/ wit die wel filmde toen toevallig alle cameralieden van de officiele crew net allemaal geen film meer in de camera hadden, of door technische problemen het filmen na drie dagen al hadden moeten staken.
De complete dubbel cd die ik ook heb is qua geluidskwaliteit minder dan de dvd.

compleet

EVANSHEWSON
Ik wil beginnen met een beschrijving van het gebeuren ;

(quote) In augustus 1969 werd in Sullivan County, New York een driedaags muziekconcert georganiseerd. Woodstock, het muziek- en hippie spektakel dat in de loop der jaren alleen nog maar in naam gegroeid is. Woodstock is HET muziekspektakel van de 20e eeuw.
In die drie dagen werden een 200.000 bezoekers verwacht, er togen ruim een half miljoen (sommigen zeggen zelfs 1 miljoen) muziekfans naar het festival en er traden een 18-tal voor die tijd veel betekenende en beroemde (zelfs heden ten dage legendarische) popartiesten op.

De ruimte waar het festival werd gehouden (een groot grasveld) was te klein voor dit onverwachts grote aantal mensen. Door de grote toestroom van bezoekers, waren alle toegangswegen geblokkeerd. Daarom werden de optredende artiesten met helikopters naar het concert gebracht. Door het grote aantal mensen ontstond er een voedseltekort en zelfs het weer liet zich als grote spelbreker gelden met een dikke urendurende regenbui. Maar ondanks deze tegenvallende omstandigheden is Woodstock het meest vredelievende, in harmonische sfeer verlopen concert aller tijden geweest. De bevolking, die eerst met angst en beven dit concert tegemoet zag, was vol lof voor de hippies en de sfeer waarin het plaats vond en heeft waar nodig en mogelijk de helpende hand toegestoken.
Woodstock – 3 days of peace & music. (bron : www.dvd.nl ) (unquote)

xxx Héél mooi en accuraat beschreven hierboven, op de dvd site.

Deze ceedee heb ik helaas nog niet, WEL de filmversie op dvd, die ik momenteel zelfs zit te herbekijken.
Het zomert hier ontzettend, en dan kom ik liever buiten als de zon een beetje weg is, zo ben ik nu eenmaal...

Wel jammer dat The Who, die ook nog Summertime Blues (van Eddie Cochran) brachten op een meesterlijke manier, de plaat niet haalde ???

Ik herinner me de elpee, die we in ons jeugdhuis hadden en die qua klank... niet biezonder was.

Kan iemand me zeggen of de klank op de ceedee versie een beetje "opgepoetst" is, aan de cd-normen is aangepast ?

In de filmversie klinkt alles behoorlijk.

En de film bekijken doet je beseffen hoe vlug die hippietijd voorbij was, een tijd vol idealen... van weinig realistische mensen.
Alles draait in deze consumptiemaatschappij puur rond geld en bezit, en eigenlijk... was dat toen niet anders, ondanks de pogingen van de hippiebeweging.

Ten Years After ; Going Home ; HEMELS MOOI !!

Wel mooi om zien, hoe die hippies uitgedost waren, het soms vogelverschrikkerachtige van sommige festivalgangers.. haha, maar de sfeer was er top, jammer dat ik toen dit festival aan de gang was...
een jongetje van elf was en haast nog braaf met legoblokjes speelde...
Ik had wèl al The Beatles en The Stones en zo ontdekt...

Zigstar
Wat had ik hier toch graag bijgeweest... Gelukkig biedt dit verslag troost.

avatar van Stijn_Slayer
Zojuist besteld (samen met CSNY - American Dream) Danku Sinterklaasje

avatar van Stijn_Slayer
Toch jammer dat we op elke Woodstock cd The Grateful Dead missen. Wel begrijpelijk, de heren kregen constant schokken van de gitaar en de microfoon (regen + stroom) en leverden dan ook een ondermaatse prestatie (heb hun set op de pc staan, waaronder een nummer van 40 minuten!) maar voor de volledigheid had er best wat opgekund...

avatar van freakey
Stijn_Slayer schreef:

Hier staan ze wel op, nog uitgebreider dan deze 4cd (want 6cd): Woodstock: 40 Years On: Back to Yasgur's Farm (2009)