Jus Allah - All Fates Have Changed (2005)

Label: Babygrande

1. This Is for Y'all (4:11)
  2. Hell Razors (3:37)

met Evil Dead

3. Supreme (4:15)
  4. Pool of Blood (3:18)

met GZA

5. Tomorrow (3:41)
  6. Eyes of a Disciple (3:05)

met Bomshot en Shabazz the Disciple

7. Trust (0:39)
  8. Important Shit (4:04)

met Lord Jamar en Agallah

9. Porno Flick Bitches (3:06)

met Evil Dead

10. Can't Sleep (3:56)
  11. Supreme [Black God's Remix] (5:08)

met Chief Kamachi en Bomshot

12. G-O-D (4:10)
  13. Betrayal (0:53)
  14. Divide & Conquer (4:45)
  15. Reign of the Lord (5:20)
  16. Chess King (4:53)
  17. White Nightmare (5:02)
  18. Severed and Split (6:03)

met Bomshot, T-Ruckus en Virtuoso

klinkt een beetje als een mixtape en niet als een officieel album. Op veel tracks krijg je ook niet wat je van jus allah verwacht. de guests op het album zijn allemaal ook een beetje zwak dus ben je blij als je jus allah weer hoort. conclusie: een beetje een teleurstelling voor zijn debuut solo album. Hoop dat hem volgende keer weer met beats van stoupe zal horen.

Vind em erg vet, ondanks enkele telleurstellende nummers

Mijn favorieten zijn, Chess King, Supreme, Tomorrow en White Nightmare

1,5
Dit was echt een teleurstelling. Vond er echt niks aan, zwakke productie, en vond Jus Allah veel te eentonig.

Viel wat tegen, vond 'the eyes of the disciple' nog wel een heel goede track maar iets te veel gore en te weinig inhoud

avatar van Oobe
Ik vind het VET!

avatar van Nahuel
waarom noemt niemand pool of blood? gza is niet zwak hier, allah ook niet

Relax
Ik moest zo hard lachen bij White Nightmare, geweldige teksten.

avatar van J.C.
Als je kijkt hoe dit album tot stand is gekomen dan valt het resultaat nog best mee. Jus Allah rapte in deze tijd gewoon erg goed. Maar de wisselende kwaliteit van de beats en de rommelige sound die dit album heeft, voorkomen dat dit album echt goed wordt.

Quotables:
I seen what you fear
I've passed beyond that
The things that give you tears
I have laughed and yawned at

Gave the devil my rhyme book, just to read through
He hid it in his safe that he swallowed the keys to

avatar van Rene1979
Ja hoor was weer eens zover...In een tweedehands bak kwam ik deze tegen...Al Jedi fan moet je deze ook gewoon hebben...
Moet hem nog luisteren dus nog geen rating

avatar van Rene1979
Na het luisteren van dit album kom ik toch op een 4* ik vind dit een lekker album....

avatar van Rene1979
Ik heb een remix van G.O.D. van MJ gehad..Snowgoons remix wel te verstaan te Dik!

avatar van Elohim
ik vind dit album ondanks de zwakker producties zeer goed

reign of the lord heeft vooral geniale tekst
hell razors vind ik ook n heerlijk agressief nummer, GOD heeft nog wel n lekkere productie vind ik en pool of blood is near perfection
gza komt met een sterke verse en jus allah brengt ook een goede.

toch valt het me op dat jus allah nu bij zijn twee albums (JMT en AOTP albums niet meegerekend) beide keren gefucked is door andere mensen met zn teksten

overall is t een 4 waard

MAS
Dit album is een stuk beter als verwacht. Ik was niet erg onder de indruk van Jus Allah op het laatste JMT album maar hier rapt hij nog heel anders. Ik vind de producties ook niet echt heel zwak. Misschien niet hoogstaand maar en staan zeker aardige producties op.

avatar van MJ_DA_MAN
Je kent Violent by Design hopelijk toch wel?

MAS
Ja die ken ik. Doel je op Jus Allah op dat album? Daar vond ik hem erg goed. Ik dacht dat hij hier meer op de manier van History of Violence zou rappen aangezien dit 3 jaar daarvoor is uitgebracht en 5 jaar na Violent By Design. Op het History of Violence en Ritual of Battle vind ik Jus Allah namelijk niet zo goed.

avatar van MJ_DA_MAN
Nee ok dan is het goed. Ik dacht even dat dat niet was omdat je hem met de Jus Allah van het laatste JMT-album vergeleek. Op German Lugers van Snowgoons uit 2007 zijn denk ik zijn laatste normale (en meteen ook supervette) verses te vinden. Eind 2007-begin 2008 is hij de weg kwijt geraakt; zijn nieuwe stijl maakt hem dan ook met afstand de slechtste rapper van dit moment.

MAS
Leuk album van Jus Allah. Ik hoop dat hij ooit de draad weer oppakt en weer op deze manier gaat rappen. De track met GZA is ook echt vet.

avatar van BZN
BZN
ik vind de producties over all erg slap (1 of 2 goeie), lyrics zijn wel dope! 3,5 voor de lyrics

Shabazz op Eyes of a Disciple

avatar van Elohim
Jus Allah interview over MMA... benieuwd wat het gaat worden!

avatar van Gniuz
Er staan een paar dikke tracks op, vooral tekstueel dan. Dan heb ik het over Pool of Blood, Chess King, White Nightmare en Severed and Split. Vooral dit stukje van Severed and Split vind ik geniaal: "You lack a common thinking degree, devil got you dumb slaves thinking you're free. You're not even´╗┐ alive, your brain just supports your 9 to 5, lost from your tribe, taking false prides". De producties ben ik overigens sowieso niet echt over te spreken, op Pool of Blood na.