Vic Chesnutt - West of Rome (1991)

Folk
Label: Texas Hotel

1. Latent / Blatant (3:20)
  2. Bug (3:17)
  3. Withering (4:27)
  4. Sponge (3:31)
  5. Where Were You (4:44)
  6. Lucinda Williams (2:47)
  7. Florida (4:29)
  8. Stupid Preoccupations (3:22)
  9. Panic Pure (3:08)
  10. Miss Mary (3:17)
  11. Steve Willoughby (2:14)
  12. West of Rome (5:01)
  13. Big Huge Valley (3:01)
  14. Soggy Tongues (3:33)
  15. Untitled (1:43)
avatar van musicfriek
Wat een heerlijke ontdekking, deze Vic Chesnutt. Dit album is wel wat anders dan zijn nieuwste, maar dit is heerlijke folk. Prachtige doorleefde stem en dat al op 25-jarige leeftijd. Doet me bij vlagen denken aan Bob Dylan of een Damien Jurado. Nu zijn andere albums opsnorren

avatar van Shangri-la
Ik vind dit een van zijn betere albums, eigenlijk zijn al zijn vroege albums meer van een folky karakter en zijn latere werk wat meer experimenteel. Maar al zijn werk is van hoge kwaliteit.

avatar van The Scientist
Geweldig, wat is Steve Willoughby een geweldig pakkend nummer.

Harald
Geweldige plaat. Deze is trouwens geproducerd door "Michael Stipe". (R.E.M.) Net als Vic is ook Mike in Athens, Georgia op gegrooied en die twee zijn er al jaaren goede vriende. Op de nieuwe CD release staat nu ook terminste een nummer waar Mike Stipe ook second vocal doet.

avatar van musicfriek
Harald schreef:
Geweldige plaat. Deze is trouwens geproducerd door "Michael Stipe". (R.E.M.)

Hoe is het mogelijk! Had er geen idee van..

Volgens mij is Sponge nog eens gecoverd door REM voor een tribute album voor Vic Chestnutt.

Antagoon
Klopt. Dit staat op Sweet Relief II: Gravity Of The Situation.
Daar staan ook nog West Of Rome door Sparklehorse op, Panic Pure door Kristin Hersh, Withering door Cracker (bestaan ze nog?) en Florida door de voor mij onbekende Mary Margaret O'Hara.