Dead or Alive - Evolution (2003)

Alternatieve titel: The Hits

Label: Epic

1. You Spin Me Round (Like a Record) (3:15)
  2. That's the Way (I Like It) (3:04)
  3. In Too Deep (3:48)
  4. What I Want (5:49)
  5. Misty Circles (4:39)
  6. I'd Do Anything (4:00)
  7. Lover Come Back to Me [2003 Remix] (5:37)
  8. I'll Save You All My Kisses (3:37)
  9. Hooked on Love (5:16)
  10. Come Home (With Me Baby) (3:50)
  11. My Heart Goes Bang (Get Me to the Doctor) (3:55)
  12. Sex Drive (5:42)
  13. Turn Around and Count 2 Ten [2003 Remix] (5:16)
  14. Hit & Run Lover (4:40)
  15. Isn't It a Pity (4:43)
  16. Brand New Lover (4:06)
  17. Something in My House (3:49)
  18. You Spin Me Round (Like a Record) [Metro 7" Edit] (3:46)
  19. You Spin Me Round (Like a Record) [Performance Mix] * (7:27)
  20. My Heart Goes Bang (Get Me to the Doctor) [12'' US Wipe Out Mix] * (5:59)
  21. Lover Come Back (To Me) * (4:57)
  22. I Don't Wanna Be Your Boyfriend * (4:40)
  23. I'm a Star * (4:35)
  24. Something in My House [2000 Remix] * (5:06)
  25. You Spin Me Round (Like a Record) [Alternative Metro 7'' Edit] * (4:24)
  26. I'd Do Anything * (5:22)
  27. International Thing * (3:43)
  28. Unhappy Birthday * (7:29)
  29. I Paralyze * (5:55)
  30. Baby Don't Say Goodbye * (6:15)
  31. Turn Around and Count 2 Ten * (6:52)
  32. Your Sweetness Is Your Weakness * (5:49)
  33. Nukleopatra * (4:17)
  34. Rebel Rebel * (4:01)
  35. You Spin Me Round (Like a Record) [Mark Moore & Mr. Motion Remix] * (6:20)
totale tijdsduur: 1:18:52 (2:52:03)
Geweldige Compilatie voor Deze groep Die Stock, Aitken & Waterman hun eerste nummer één gaven. Al schreven Dead Or Alive WEL zelf hun eigen nummers!!En misschien zijn ze hier niet echt "groot" geweest. In japan was dat wel anders. Michael Jackson heeft een keer een concert moeten verplaatsen omdat deze op dezelfde dag als een Dead Or Alive concert was!!!

Ik had altijd een enorm zwak voor Dead or Alive: You Spin Me Round, Lover Come Back to Me, My Heart Goes Bang en ga zo maar door........ ik smulde er altijd flink van.
Het gevolg daarvan was 2 cd's in huis waarvan alleen Youthquake het heeft overleefd (Mad, Bad and Dangerous to Know is in de Plaatboefbakken beland).
Onlang had ik zin om weer eens ouderwets mee te brullen met Pete Burns en het leek me leuk om deze compilatie eens op te zoeken waaronder ook wat remixen, remixen waar ik 2 Unlimited in terug hoor (Something In My House (2000 Remix)), het Prince-gilletje uit Gett Off (Nukleopatra, dat ook wel 2 Unlimited ademt) en ook een beetje Kylie op You Spin Me Round (Like A Record) (Alternative Metro 7' Edit). Op de cover van Bowie's Rebel Rebel horen we zelfs een sample terug van mijn helden Echo & the Bunnymen!
De oude jaren '80 sound klinkt gedateerd, maar dat gaat ook op voor die remixen. Maar wtf: het blijft leuk meezingen. Of Burns dat zelf nog kan met die opgespoten lippen valt uiteraard te betwijfelen.