Doe Maar - Versies / Limmen Tapes (2012)

Reggae
Label: Top Notch

1. Liever Dan Lief (3:13)

met Gers Pardoel en Postman

2. The Opposites - Belle Hélène (3:05)
  3. Pa (2:55)

met Fresku

4. Yousef Gnaoui - Doris Day (3:41)

met Spinvis

5. Alles Gaat Voorbij (3:15)

met Kraantje Pappie en Postman

6. Winne, Sticks, Rico & Kubus - Doe Maar Net Alsof (3:43)
  7. Nederwiet (3:29)

met Kempi

8. Extince - Doe Maar Mee (Alles Gaat Voorbij) (2:27)
  9. Postmen - De Bom (4:33)

met Def Rhymz

10. Liever Dan Lief (5:03)
  11. Belle Hélène (3:27)
  12. Pa (3:52)
  13. Doris Day (3:55)
  14. Alles Gaat Voorbij (4:01)
  15. Doe Maar Net Alsof (6:00)
  16. Nederwiet (8:22)
Ik hou niet van rap.

En die
een of andere ouwe lul
is Henny Vrienten.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik zie dat die Henny Vriendjes al 64 is, ik wist niet eens dat mensen zo oud kunnen worden.

avatar van vincentcorjanus
Henny Vrienten is op deze leeftijd zeker niet slecht, en om hem een ouwe lul te noemen doe je hem ook te kort aan.

avatar van Dungeon
Het blijven coole gasten ondanks het uitmelken. Na de eerste reunietour hadden ze moeten stoppen. Maar het zijn fantastische artiesten. Ik zie en hoor ze graag. Niet alleen het werk bij Doemaar maar ook bijvoorbeeld de filmmuziek van Henny of Ernst en Jan die in de band van Boudewijn de Groot zitten.

En Henny heeft de swag uitgevonden Kwabbernootje.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik was die klier van een Ted Kerkjes alleen maar wat aan het plagen. Zijn berichten vervelen mij al voordat ze op de site geplaatst worden.

Dat is niet aardig.
Mijn vis heeft meer swag dan jouw eend!

avatar van Funky Bookie
OK, mijn mening.
Ik ben Doe Maar fan en kan hip-hop erg waarderen.
Om te beginnen met het Doe Maar deel: dat is echt heel lekker nog iets meer reggae dan de originelen en opnieuw gearrangeerd. Valt mij op hoe Henny zijn stem nog altijd op vroeger lijkt. Ook de nieuwe versie van Nederwiet is erg leuk. Sowieso leukdat Joist weer mee mocht werken.
Dan het rap-deel. Ik vind Gers Pardoel een namaak Extince zonder talent en dat geldt ook voor dit nummer. Opposites zijn normaal wel goed, maar die laten het hier lopen m.i. door veel te dicht bij het origineel te blijven.
Ik vind de tekst van Fresku bij Pa echt steengoed en dus een leuke aanvulling. Extince laat maar weer zien waarom hij tot de top van de Nederhop hoort met een heerlijke track.
Al met al valt het rap deel mij tegen, juist omdat Doe Maar al Nederhop (zonder raps) was voor het bestond. Ik vind het ook een gemiste kans dat Def P er niet op staat. Hij is in mijn ogen de brug tussen Doe Maar en Nederhop.
Als geheel is dit een lekker plaatje.

avatar van dennisversteeg
4* voor de toch wel verrassend frisse nieuwe doe maar her-opnames.
2* voor de rappers (gewoon iet mijn ding..).
Gemiddeld dus 3* voor de hele plaat.