De Ep Oorklep Show (1987)

Label: CNR

1. Hans van Eijck - Ep Oorklep Tune (1:06)
  2. André van Duin - Klepper de Klep (2:34)
  3. André van Duin en Frans van Dusschoten - 'N Biljartje (2:36)
  4. André van Duin, Frans van Dusschoten en Lucie de Lange - Polipolipoli (2:54)
  5. Hans Otjes - Diane (1:48)
  6. Frans van Dusschoten - Operette Verein (2:20)
  7. André van Duin en Simone Kleinsma - De Versierder (3:01)
  8. André van Duin en Hans Otjes - Julio Julio (2:30)
  9. André van Duin - Illegale Lotto (2:15)
  10. André van Duin, Frans van Dusschoten, Hans Otjes en Lucie de Lange - Sport (2:01)
  11. Hans Otjes - Op de Lat (2:50)
  12. Ensemble - 'N Vereniging (3:05)
  13. Dick Rienstra - Engels Is 'N Makkie (3:06)
  14. Frans van Dusschoten - Handel Is 'N Neus (3:04)
  15. André van Duin - Rondje Met M'n Hondje (2:07)
avatar van B.Robertson
De Ep Oorklep Show was een Nederlandse televisieserie die in de periode februari-april 1987 in 7 delen werd uitgezonden. André van Duin speelde in de serie de rol van Ep Oorklep, met gekleurde, klepperende oorwarmers op de oren. Twee andere voorname personages waren meneer Van Gulden (gespeeld door Frans van Dusschoten) en de immer dronken zwalkende heer Lukassen (gespeeld door Hans Otjes).

Verder waren Lucie de Lange en Simone Kleinsma te gast en zongen soms een liedje met Van Duin. Het scenario werd mede geschreven door André van Duin. De liedjes zijn van de hand van Harrie Geelen en Harry Bannink. De openingstune is gecomponeerd door Hans van Eijck.
De hoes belooft veel maar de liedjes zijn nogal tam van karakter en erg humoristisch is het allemaal niet. Ik heb bij twee van zijn serieuze albums twee stemmen van 2,0 verwijderd omdat ik er toch niet meer naar ga luisteren en bij voorbaat wist dat het niets voor mij was. 'De Ep Oorklep Show' valt echter onder zijn komische werk en is dus relevant voor mij om op te stemmen. De humor ontgaat mij en bij zoiets als 'Rondje Met M'n Hondje' vraag ik me af waar ik nou eigenlijk naar aan het luisteren ben. Van Duin kan heel leuk zijn maar daar valt hier, nogmaals, niets van te bespeuren.