Blawan - His He She & She (2012)

Dance
Label: Hinge Finger

1. Why They Hide Their Bodies Under My Garage? (5:12)
  2. His Daughters (4:16)
  3. His Money (5:07)
  4. And Both His Sons (6:04)
avatar van IllumSphere
Why They Hide Their Bodies Under My Garage? moet wel één van de betere Blawan nummers zijn die tot nu toe uitgebracht is. En dat weet mijn platenspeler ondertussen ook.

avatar van OldRottenhat
Zeker een goede track! Een aantal maanden geleden kon je hem al eens voorbij horen komen in Blawan's BoilerRoom set (sowieso een aanrader!!!). Fijn dat er nu een officiële release is.

avatar van Poa
Poa
Begin me nu af te vragen of hij Medulla Rhees nog wel een keer uitbrengt... Hopelijk.

avatar van Goodfella
Blawan is momenteel zó ongelofelijk vet.

avatar van T.O.
Ik vind er geen zak meer aan sinds Getting Me Down eerlijk gezegd. Misschien komt de openbaring nog.

Dit is echt een bizar goede ep denk ik. His money en de garage track heb ik al gehoord en die zijn allebei al te goed. Voor mij is garage ook wel een van de tracks van dit jaar. En Blawan is überhaupt gewoon de producer van dit moment (en de afgelopen 2 jaar).

De vinyl is binnen

avatar van repsac
ik ben zeer geïnteresseerd om deze te kopen op vinyl, is het een goede persing? geen verspringende naalden?

Klinkt heel goed en ook vrij gemakkelijk te krijgen.

Lukk0
Ik heb even wat tijd nodig gehad om Blawan op te pikken. Op His He She & She klinkt hij veel dreigender dan op het heerlijke Getting Me Down. Er zit wel diezelfde power in de tracks, met de rammelende percussie en goed geplaatste samples (dezelfde in Garage en His Money trouwens). Een van de betere EPs van de laatste jaren, en Blawan was rond 2012 misschien wel de beste producer actief.

avatar van T.O.
T.O. schreef:

Nou nee, negen jaar later nog steeds niet helemaal overtuigd. Blawan heeft een best eigen productiestijl gekregen inmiddels, met een soort 'verzorgd lomp' geluid. Dit weet mij af en toe wel te raken - op deze EP gebeurt dat vooral bij track 1 en 3. Maar toch is het vaak geen muziek die ik graag opzet, en hier zijn de vocalen soms ook nog eens irritant.