Machine Gun Kelly - Lace Up (2012)

Label: Bad Boy

met Anna Yvette

7. See My Tears (4:10)
  8. D3mons (4:21)

met DMX

9. Edge of Destruction (5:08)

met Tech N9ne en Twista

10. Runnin’ (2:48)

met Planet VI

11. Invincible (3:06)

met Ester Dean

12. On My Way (4:11)
  13. End of the Road (4:04)

met Blackbear

14. Half Naked & Almost Famous * (2:52)
  15. La La La (The Floating Song) * (3:54)
  16. Hold On (Shut Up) * (3:30)

met Young Jeezy

17. Warning Shot * (3:21)

met Cassie

avatar van Rene1979
Cleveland is wel een toffe track maar die staat hier niet op.. Denk niet dat ik dit heel tof ga vinden.

avatar van bennerd
Ik denk dat ik dit wel tof ga vinden, maar dat de helft van de tracks overbodig zullen zijn.

avatar van Silky & Smooth
Niks anders dan complimenten voor dit album. Hoewel ik langzamerhand toch wel fan begin te worden van MGK, is dit nog steeds verrassend. Ik had meer een album ala Waka Flocka verwacht, meer in de trend van Wild Boy dus. Dit is echter niet het geval. De mix van hiphop, crunk met vleugjes metal en punk, zorgen in ieder geval voor ruige muziek, wat de perfecte bodem voor blijkft voor de schreeuwerige stijl van Kelly. Dit betekent niet dat het rappend niks voorstelt, want MGK staat daarmee ook zijn mannetje. Zijn snelle raps is soms echt een genot om naar te luisteren. Het is trouwens niet alleen hard, af en toe wordt Kelly wat gevoeliger (vooral als het om zijn vader gaat). Al met al klopt het plaatje gewoon. De eerste luisterbeurt heeft mij in ieder geval overtuigd!

avatar van TheLegacy
Die track met DMX is echt gruwelijk, wat een creepy sfeer wordt daar neergezet!

avatar van Rhythm & Poetry
Zonder meer een zeer talentvolle rapper deze Machine Gun Kelly. Ik vind het in ieder geval erg aangenaam om naar zijn fijne agressievolle flow te luisteren. Bovendien veel mooie klankrijm. Ja. Deze man kan rappen.

Dat wil niet zeggen dat dit album ook echt geslaagd is. Ik vind het qua beats soms wat tegenvallen en ook enkele refreintjes vind ik niet al te fraai. Ook qua keuze van gastartiesten valt het vaak vies tegen. Ik denk dat Machine Gun Kelly beter aansluit bij rappers die met een zelfde soort passie en agressie rappen. Denk bijvoorbeeld aan Immortal Technique, Royce da 5'9" en Hopsin. Niet voor niks past juist DMX wel zo goed bij MGK.

avatar van TheLegacy
Ik zou MGK graag vaker zien samenwerken met Mystikal. Dat klonk als de perfecte combinatie op de Wild Boy (remix).

avatar van Silky & Smooth
Grappig dat er meteen aan mogelijke samenwerkingen wordt gedacht. Persoonlijk dacht ik ook aan Vinnie Paz. Waarschijnlijk komt dit vooral door de emo-nummers met gezongen refreintjes die mij ergens doen denken aan o.a. Razorblade Salvation. Alleen vind ik dat MGK het niet meer underground moet laten worden dan Tech N9ne, die samen met Twista eigenlijk gewoon onmisbaar is op een album van een snelle rapper. Die samenwerking vind ik vet, maar DMX (!) en Lil' Jon passen hier goed bij. Ik heb sowieso niks aan te merken op de gasten, ook niet op de gezongen refreintjes. En Waka Flocka is echt een eindbaas met zijn verse op Wild Boy.

Verder zie ik MGK wel samenwerken met Travis Barker, Mystikal (zijn verse viel mij inderdaad ook meteen op) en een refrein van Kid Cudi zal vast niet misstaan. Bijna vanzelfsprekend dacht ik ook aan Eminem, maar dan krijg ik een Yelawolf-gevoel en daar ben ik niet zo'n fan van...

avatar van He$$el_01
Best wel een leuk album dit. Ik kende voor dit album een aantal nummers van MGK en dat waren vooral de wat opgefokte partynummers, waar overigens niks mis mee is. De eerste vijf nummers waren dus eigenlijk precies wat ik had verwacht van dit album. De wat meer 'beukende' beats met een agressief rappende MGK.

Hierna komen een aantal rustigere nummers, hoewel MGK wel zijn kenmerkende rapstijl blijft behouden. All we Have, Demons en Edge of Destruction zijn ook nog erg lekkere nummers. Hierna vind ik het album toch een beetje inzakken, zonder echt slecht te worden.

avatar van Holla
Blij verrast met mijn nieuwste ontdekking, Machine Gun Kelly! Ik had wel eens van hem gehoord, maar dacht dat het meer een 2 Chainz/Waka Flocka rapper was, maar toen zag ik dat hij op de nieuwe single van DMX stond. Toch benieuwt naar DMX ben ik het is gaan checken en de man rapte vrij aardig mee op die track. Toen ik wat meer van hem ging luisteren raakte ik blij verrast, dit is zeker een man die een aardige bijdrage gaat leveren aan ''echte rap''. Ik geniet van hoe de man rapt en ben het niet eens met de review van HiphopDX. Dit album is vrij goed, en de persoonlijkere nummers vind ik juist helemaal niet geforceerd of ongemakkelijk voelen, juist eerlijk en recht voor z'n raap. Dit is zeker een 3,5