Blu & Exile - Give Me My Flowers While I Can Still Smell Them (2012)

Label: Dirty Science

1. A Letter (1:36)
  2. Ease Your Mind (4:29)
  3. Maybe One Day (3:56)

met Black Spade

4. I Am Jean (3:14)
  5. O Heaven (3:20)
  6. More Out of Life (3:54)

met Jasmine Mitchell

7. The Only One (3:37)

met Jimetta Rose

8. Money (2:49)
  9. Mask Your Soul (1:45)
  10. Good Morning Neighbor (2:05)
  11. Growing Pains (4:09)

met Johaz en Fashawn

12. Don’t Be Jelly (3:33)
  13. Berries & Juices (2:10)
  14. The Great Escape (3:16)

met Homeboy Sandman en ADaD

15. Seasons (2:41)
  16. A Man (4:31)
  17. Cent from Heaven (3:12)
  18. She Said It's Ok *
avatar van Rhythm & Poetry
Yes. Goede keuze. Dit is namelijk een compleet andere versie die, in tegenstelling tot haar internet-voorganger, wel erg goed klinkt.

Een mooi geluid. Het is mogelijk. Zeer fijne producties die sterk doen denken aan de beats op Boy Meets World. Aangezien Exile daar op zijn sterkst is, is het niet erg dat de overeenkomsten soms groot zijn. Bovendien is het zijn stijl, en ik hou daar wel van. Blu rapt ook gewoon weer fijn. Hij is echt een heerlijke dagdromer.

avatar van Rene1979
Dit is hem dan echt. Niet de bootleg versie die nergens over ging (Slechte mastering en een niet officieele tracklist)

Geweldig lekkere opvolger van de classic die hem voorging. Blu & Exile zijn echt een match made in heaven.. Apart niet altijd overtuigend maar samen wel.

Was vergeten te kijken wie de officieele toevoeger was. Laat mij dat middels PM even weten. Dan zet ik hem op diegene zijn naam.

avatar van Dakduivel
She Said It's Ok staat hier niet op? Maybe One Day is nagenoeg hetzelfde maar toch ook weer niet. Jammer want het 'origineel' is beter.

avatar van Rhythm & Poetry
[modknipje]

Wat is Growing Pains een heerlijk nummer. Doet me sterk denken aan een vervolg op Fashawns Boy Meets World (het nummer). Wat past zijn, wat kinderlijke, stem toch prima op zo'n nostalgische Exile-beat zeg.

avatar van Silky & Smooth
Over het album: Ik vond de eerder versie al vet, dus nu hij echt volledig afgemaakt is kan ik alleen maar meer genieten. Ook de extra nummers maken het album beter. Tippen aan BtH kan het niet. De producties zijn daar zo perfect afgestemd op (de naam van) Blu, die vol passie rapt. Hier is hij wat meer relaxed. Het magische van Below the Heavens is volgens mij ook gewoon onhaalbaar. Neemt niet weg dat ook GMMFWICSST ook weer een pareltje is van een superduo.

Het 'afmaken' van de nummers vind ik niet overal echt van toegevoegde waarde. Seasons vond ik door al dat gekraak en ruis juist erg mooi en nostalgisch. Het blijft echter één van mijn favoriete Blu & Exile nummers. Daarbij heb ik nog wél de oude versie in mijn iTunes staan!

De bezem is er doorgehaald.

avatar van thgryda
Ah nice de officiele versie, ik vond de vorige al goed, maar ik ben erg benieuwd naar deze. Ik heb veel in te halen, maar ik ga beginnen met deze en substantial !

edit: en pace won en mister green is ook uit dacht dat die nooit meer ging uitkomen

avatar van Chuck Taylor
Ik kom me geen betere sequel op "Below the Heavens" bedenken. Geniaal.

avatar van thgryda
Net als bij de bootleg versie moest ik er effe inkomen maar wel degelijk een mooie opvolger voor BtH. En vooral vele malen beter dan die crap die Blu zonder Exile gemaakt heeft.

avatar van -marco-
Heerlijke schone versie van de eerdere bootleg, net even de puntjes op de I en her en der wat aanpassingen. Echter zowel negatief als postitief. Zoals dakduivel zei, vond ik ook she said it's ok in zijn bootleg versie beter enWTF met track 2 SUCKS

Daarintegen is Growing Pains echt een waard en Blu rapt gewoon heerlijk op dit album.

Niet zo geniaal als BtH, maar een zeer zeer aardige opvolger.

avatar van Rene1979
Vinyl is hier binnen.. Cd wordt binnenkort ook afgeleverd.. Helemaal blij hiermee. Hij doet maar nauwelijks onder voor het eerste album in mijn ogen. Heerlijke plaat.

avatar van Nr.4
lekker album hoor, staan echt een flink aantal juweeltjes op. Sowieso toffe combi deze 2 gasten. Blu en Fashawn over Exile beats is altijd raak.

avatar van thgryda
@ marco ²²²²² growing pains is gewoon

avatar van He$$el_01
Van Growing Pains word ik echt blij.

avatar van Mathough
Aight, een discrete release, had deze plaat nog niet opgemerkt. Al een paar tracks beluisterd, fijne vibe, dit zou de verrassing van het jaar kunnen worden.

avatar van He$$el_01
Ik weet het nog niet helemaal met dit album. Het begint erg stroef. Iets te drukke beats naar mijn mening. Het is een beetje alsof Exile iets te veel probeert om allerlei verschillende muziekstijlen in zijn beats te verwerken. O Heaven is het eerste nummer dat ik echt heel lekker vind, en hierna wordt het algehele niveau ook wat hoger. Toch is het dan wel nog even wachten op het volgende 'topnummer', Growing Pains. Hierna eigenlijk geen echte tegenvallers meer, en met Berries & Juices en Seasons nog twee erg goede nummers.

Op dit moment een 3.5 omdat dit album voor mijn gevoel een beetje eenheid mist en er teveel nummers zijn die tegenvallen. Maar ik ga het nog een paar keer luisteren want per luisterbeurt wordt ik positiever.

avatar van Nr.4
ik geniet momenteel vooral van A man, sterke lyrics.

avatar van Silky & Smooth
Mee eens! Sterk nummer!

avatar van Mathough
Mooi uitgebalanceerd! Uitschieters: A Man, More Out Of Life en O Heaven

avatar van alexander-r
Bij mij heet Growing Pains, Everybody Nose is dat normaal?

Nee.