Nightwish - Imaginaerum: The Score (2012)

Finland
Score
Label: Nuclear Blast

1. Find Your Story (2:31)
  2. Orphanage Airlines (4:34)
  3. Undertow (5:17)
  4. Spying in the Doorway (3:03)
  5. A Crackling Sphere (3:59)
  6. Sundown (5:33)
  7. Wonderfields (5:31)
  8. Hey Buddy (3:03)
  9. Deeper Down (3:28)
  10. Dare to Enter (1:50)
  11. I Have to Let You Go (8:16)
  12. Heart Lying Still (4:00)
  13. From G to E Minor (2:32)
avatar van horned_reaper
Wat een prachtig klinkende Score!

Sommige nummers zijn zowaar nog mooier dan op het originele album!

Wat weinig reacties op dit album, en ook op hun vorige "Imaginaerum". Zou Nightwish een beetje uit de gratie aan het vallen zijn?

avatar van The_CrY
SoundWave schreef:

Dit is natuurlijk een score, en geen normaal album, waardoor vele Nightwish-fans er niet zo warm voor lopen. Of het wel of niet uit de gratie valt kun je natuurlijk niet afleiden van een plaat als deze.

avatar van jasper1991
Qua berichten bij het reguliere album Imaginaerum valt het ook wel mee. 167 in plusminus een jaar. Dark Passion Play staat op 207 berichten en daar heeft het 5 jaar over gedaan.

avatar van andnino
Leuk album, ken het origineel niet, maar dit heeft me wel aangespoord de oude Nightwish-albums weer eens op te sporen. Onlangs Once gedraaid, binnenkort ook maar eens Wishmaster uit de kast pakken. Het gebrek aan zang zorgt er voor dat de muziek niet allemaal direct blijft hangen, maar het heeft al wel vanaf het begin iets magisch, en misschien beklijft het wel na wat meer luisterbeurten. Vooralsnog heb ik er makkelijk een ruime voldoende voor over, Nightwish blijft een boeiende band.

avatar van jasper1991
Pas de bijbehorende film bekeken en de muziek werkt daar toch erg goed, alhoewel ik deze uitgave op zich nog niet gehoord heb.

Zijn er eigenlijk andere scores of componisten die in deze stijl een beetje werken? Ik ben op zich wel geïnteresseerd meer scoremuziek te beluisteren. Je hoort bepaalde klassieke muziek er vaak als bron in terug, Gustav Mahler bijvoorbeeld. Iemand die zich interesseert hier in scoremuziek en me verder kan helpen?

avatar van horned_reaper
jasper1991 schreef:

Stapels muziek van Two Steps from Hell die erg de moeite waard zijn.