Clepsydra - Alone (2001)

Zwitserland
Label: Clepsydra

1. Tuesday Night (I) (2:22)
  2. Tuesday Night (II) (5:34)
  3. Tuesday Night (III) (5:20)
  4. Travel of Dream (I) (2:40)
  5. Travel of Dream (II) (6:26)
  6. Travel of Dream (III) (1:43)
  7. The Return (7:12)
  8. The Father (7:34)
  9. Alone (I) (0:40)
  10. Alone (II) (5:16)
  11. The Nest (7:01)
  12. God Or Beggar (5:46)
  13. End of Tuesday (5:00)
pink floyd x
Pracht van een album dat ik wel kan dromen, zo vaak heb ik het geluisterd. In mijn ogen een echte aanrader.

avatar van Rockfan
Ik heb een heel andere cover

avatar van Casartelli
Blijkbaar dus Clepsydra's zwanenzang. Net te laat om op het hoogtepunt te stoppen; ik vond dit althans niet echt bijzonder. More grains of sand en Fears zijn wat mij betreft hun beste platen (if any...).

avatar van Ayreonfreak
Pracht album. Pas een aantal maanden geleden ondekt, deze band. Wat een dijk van een album. Dit is voor mij het ultieme neo geluid. Je moet wennen aan de zang van de Italiaanse zanger met zijn rare accent, maar dit is echt mooi. Beter dan Fears en More grains heeft een irritante gitaartriling op het album. Ook een goed album, maar daar irriteerd echt de trilling van die gitaar.

avatar van vigil
Ayreonfreak schreef:

Kwam hij niet uit Zwitserland?

avatar van LZA
LZA
Ja hij heet dan wel Aluiso Maggini maar laat je potdomme niet voor de gek houden he

avatar van sander.h
The Return is een in ieder geval een prachtig nummer

Het maximale aantal sterren geef ik niet snel.
Maar minder, zal dit album te kort doen.

Ik heb maar één tip: Beluister het
Koop het, leen het, download het, voor mijn part stiekem van weet ik wat voor p2p site, maar laat dit je niet ontgaan!

avatar van Ayreonfreak
Ik ben het zooooooo met je eens!!!!!!!

avatar van Soul Dreamer
Een van de beste neo prog albums aller tijden. De zanger heeft een sterk accent, dus voor Anglofiele puriteinen is dit misschien wat moeilijk...maar z'n stemgeluid is FANTASTISCH, (wat een zanger!) en de muziek....zo lust ik er nog wel honderd...

avatar van Anamorph
Ayreonfreak schreef:
Ik ben het zooooooo met je eens!!!!!!!

Heb 'm via je top10 leren kennen! Hele fijne CD!

(Wel apart dat ie wel in je top10 staat, maar dat ie niet de volle bak aan punten van je krijgt!)

Anamorph schreef:

Heb 'm via je top10 leren kennen! Hele fijne CD!

Beleving Anamorph. Intens genieten, hoewel er technisch gezien nog wel een paar minpunten te noemen zijn.

Daarom krijgt het nog steeds niet de 5 punten. Maar hij doet het nog steeds goed

avatar van Anamorph
Heb Clepsydra heel lang links laten liggen door mijn kennismaking met hun eerste album. Die vond ik niet best, maar dit is andere koek!

avatar van pos
pos
Totaal onbekend tot voor kort bij mij , maar wat een geweldige plaat dit zeg. Zang doet me erg denken aan die van de band Everon. Jammer dat ze niet meer bestaan.

avatar van Brunniepoo
Mooie plaat inderdaad. Gelukkig hebben ze er daar drie van (het debuut is er een om links te laten liggen) en daarna zou je ook Shakary nog kunnen proberen.

avatar van musicborst
Ik las net dat ze weer bij elkaar zijn en langs komen in de Boerderij zaterdag 5 april om aldaar een deuntje te spelen....

avatar van Soul Dreamer
Opgewaardeerd naar het maximum, na het album nog weer eens beluisterd te hebben..dit is een MASTERPIECE.

avatar van Rockfan
Jammer weer van die fade-out.