Danny Elfman - Charlie and the Chocolate Factory (2005)

Score
Label: Warner Bros.

1. Wonka's Welcome Song (1:03)
  2. Augustus Gloop (3:12)
  3. Violet Beuregarde (2:10)
  4. Veruca Salt (2:15)
  5. Mike TeaVee (1:34)
  6. Main Titles (5:03)
  7. Wonka's First Shop (1:44)
  8. The Indian Palace (3:18)
  9. Wheels in Motion (3:20)
  10. Charlie's Birthday Bar (1:55)
  11. The Golden Ticket / Factory (3:06)
  12. Chocolate Explorers (2:16)
  13. Loompa Land (1:44)
  14. The Boat Arrives (1:18)
  15. The River Cruise (1:56)
  16. First Candy (1:24)
  17. Up and Out (3:13)
  18. The River Cruise - Part 2 (1:59)
  19. Charlie Declines (1:34)
  20. Finale (3:43)
  21. End Credit Suite (7:01)
Geweldige liedjes en een sterk hoofdthema, maar afgezien van de Oompa Loompa geinspireerde drums en enkele andere gekkigheden blijft Elfman vaak toch teveel zichzelf om echt op te vallen. Jammer, want de geinspireerde stukken hebben zeker veel potentie.

neo (crew)
Roahl Dahl schreef zelf de teksten van de liedjes die door de Oempa Loempa's worden uitgevoerd met de muziek van Elfman erbij.

neo schreef:

Dat deed Roald al voor zijn boek in 1968, inmiddels is hij al sinds 1990 dood. Elfman en Burton hebben gekozen enkele oorspronkelijke oude teksten te nemen voor de liedjes, wat men bij de vorige filmversie niet deed, en er zelf wat aan toe te voegen (zoals het nieuwe Wonka's Welcome Song, die lyrics van John August en Elfman heeft).

neo (crew)
Heb het boek nog nooit gelezen, maar dank je voor de verdere uitleg.

avatar van Gizzmann
Staan hier de liedjes die Oompa Loompa's zingen hier ook op? Ik hoop eigelijk van niet, want die vond ik eigelijk niet geweldig.

Het intro klonk trouwens erg fijn!

Ja, de eerste 5 tracks zijn de liedjes uit de film. De "intro" is de Main Titles

avatar van Gizzmann
Tnx, dan moet ik hem toch maar eens kopen. Hoewel die eerste natuurlijk best grappig is, kan ik ook gewoon de eerste 5 scippen

Prachtige score, met een "intro" zoals je van Elfman gewend bent (lees: de geniale titeling van Desperate Housewives). Echt fantastisch!

avatar van JohnWilliams
1,0
Hier wordt teveel gezongen naar mijn mening.
Ik ben meer voor een Soundtrack zonder nummers waarbij mensen zingen (achtergrondkoor mag best). Ik koop meestal een album waarbij alléén maar muziek staat.

LoveStoned
Waanzinnig mooie muziek 5 sterren voor Elfman

JohnWilliams schreef:
Bij deze is het jammer dat er gezongen wordt in een aantal nummers.

Het zijn de eerste 10 minuten, waarna je nog 44 minuten score only hebt, netjes niet onderbroken door songs. Dat kun je toch wel door de vingers zien?

avatar van JohnWilliams
1,0
Ja, ik zie het wel door de vingers Score-freak
De Score is wel echt de moeite waard.

avatar van Bruce Almighty
Niet overdreven slecht album maar ook niet een overdreven goed album kortom : matig maar niet super top wel érg leuk vind ik dat liedje van Willy Wonka!

3.5*

LoveStoned

Hmmm... Matig... Dat klinkt niet bepaald als een 3,5.
Hoe dan ook geweldige griezelige soundtrack's, eigenlijk wel Elfman op zijn best.

Vooral Main Title heb ik vorige jaar grijs gedraaid.

avatar van Bruce Almighty
LoveStoned schreef:

Hmmm... Matig... Dat klinkt niet bepaald als een 3,5.

Vooral Main Title heb ik vorige jaar grijs gedraaid.

Ik bedoel gewoon dat dit een leuke track is maar niet speciaal ofzo.

JohnWilliams schreef:
Bij deze is het jammer dat er gezongen wordt in een aantal nummers.

Mijn menig is ongeveer het zelfde. er zitten wel een paar goede nummers bij waar bijna niet in gezongen worden.

avatar van HANSZIMMER
Zitten een paar pareltjes bij zoals het main title en wheels in motion maar ik vind de rest maar wat eentonig. (Vooral de bootstukjes zijn redelijk vervelend zelf). ... Maar Main title vind ik echt wel fantstastisch en verdient een plaastje in de top...

avatar van davy jones
De songs vind ik echt niet de moeite waard, ja ze zijn goed gecomponeerd, maar eigenlijk zijn ze nogal saai. De score is echt wel de moeite waard. Geweldige thema's, geweldige orkestraties en goede ritmes maken de score een echt must. Vooral Main Title is geweldig

songs: 5/10
score 9/10