Arch Enemy - Anthems of Rebellion (2003)

Zweden
Label: Century Media

1. Tear Down the Walls (0:32)
  2. Silent Wars (4:14)
  3. We Will Rise (4:06)
  4. Dead Eyes See No Future (4:15)
  5. Instinct (3:36)
  6. Leader of the Rats (4:20)
  7. Exist to Exit (5:22)
  8. Marching on a Dead End Road (1:16)
  9. Despicable Heroes (2:12)
  10. End of the Line (3:35)
  11. Dehumanization (4:15)
  12. Anthem (0:56)
  13. Saints and Sinners (4:41)
slaemperayreon
dit is op zich wel een ok plaat, maar de voornaamste reden dat ik hem 4 sterren geef, is vanwege Angela Gossow. eindelijk eens een vrouw met kloten!^O^

avatar van Eddie
Arch Enemy...Hebben die ook ooit niet eens het nummer 'Master Killer' gemaakt, toen hadden ze volgens mij nog een mannelijke zanger?

avatar van ravenstein
Knap staaltje melodieuze Death Metal.
Goeie songs, maar de vocale uithalen van Angela durven soms vermoeiend worden om naar te luisteren.
Er wordt op furieuze manier geopend met Silent Wars en op fantastisch manier afgesloten met Saints and Sinners. Die nummers zijn ook de absolute uitschieters op deze plaat.

Necr0ph0biC
Inderdaad goeie death metal, vooral voor een vrouw
Kvind alle nummers hierop wel goed, niet allemaal geweldig ofzo maar ik vind sommige nummers toch wel erg sterk, zoals de opener,sluiter en 'We Will Rise' kan ik waarderen Ik weet nog niet of ik dit album 3,5 of 4 sterren ga geven, ik luister er nog wel een keer goed na en oordeel dan

Necr0ph0biC
Necr0ph0biC schreef:
Inderdaad goeie death metal, vooral voor een vrouw

brecht geers
Angela Gossow is zeker en vast een prachtige aanwinst geweest voor arch enemy.
Ik ben helemaal geen death metal luisteraar omdat ik mij stoor aan die manier van zingen maar op een of andere manier vind ik dat bij Angela Gossow alles behalve storend.

bendrino
brecht geers schreef:
Angela Gossow is zeker en vast een prachtige aanwinst geweest voor arch enemy.

Ik vind Angela Gossow inderdaad zeer goed,
maar ik vergelijk Angela liever niet met de vorige zanger (de naam ontgaat me even), want ze spelen totaal andere stijlen,
wel in hetzelfde genre, maar ze spelen anders, heel anders.

bro
Best wel goed album maar ik mis soms toch wat solo's die zeker niet op dit album zouden misstaan.
soms moet je soms een poos wachten tegen dat de song echt losbarst en het plezier begint( vb. saint and sinners , goede song maar kon zeker beter)

dat de cd begint met Silent Wars, We Will Rise en Dead Eyes See No Future is gewoon prachtig , deze 3 songs zijn samen met End of the Line mijn lievelings liedjes van de cd maar moet daarbij ook toevoegen dat dit eigelijk spijtig genoeg de enige 4 zijn die me echt de hele song lang blijven boeien.

3.5* voor de 4 topsongs , maar het zijn dan echt wel toppers

Toen ik hem kocht, was het opzich wel een tegenvaller. Ik had Wages of Sin helemaal grijs gedraaid. Deze plaat haalt het lang niet bij WoS. Maar na een tijdje kwam ik er achter dat er hier en daar toch wel een vet nummer op stond. Die paar nummers konde niet voorkomen dat ik deze plaat maar met mijn broertje heb geruild voor de Battle Hymns LP van Manowar.

Bobiej
slaemperayreon schreef:
eindelijk eens een vrouw met kloten!^O^

...Afgezien van Kelly .

Ik vind Angela Gossow perfect zingen, echt een strakke stem heeft ze, maar ik vind wel dat de vorige zanger (Johan Liiva) beter was in albums zolas Black Earth waar de muziek ook net iets harder is, verder vind ik het een top band.

avatar van bennerd
johnnie schreef:

Ik denk dat ik het daarover met je eens ben. Burning Bridges is voor mij nog altijd het beste Arch Enemy album. (The Immortal )

avatar van dennisrammstein
super album!!! We Will Rise!!!

Udang Saos
Ik vind Dead Eyes See No Future en Marching On A Dead End Road erg mooi. Ben niet kapot van de zang, maar het geeft het geheel wel iets aparts. Goeie nummers, vette drums, bas en melodieuze gitaren. Michael Amott heeft goed naar Megadeth en Yngwie Malmsteen geluisterd en daar zijn eigen draai aan gegeven.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Wederom uitstekende AE-plaat, maar niet zo goed als Wages of Sin. Staan wel sterke nummers op, die snel in je hoofd genesteld blijven zitten (We Will Rise, Dead Eyes See No Future).
Naar het einde toe, kakt het een beetje in, alhoewel het slotnummer Saints and Sinners weer voortreffelijk is.
Over het algemeen gewoon een heerlijke death-metalplaat met mooi melodieus en beukend gitaarwerk en gemene grunts van Angela Gossow.

avatar van Hardcoremaster
Goede Cd..weer lekker apocalyptisch duister..maar vind ik toch minder tegenover de rest van hun Cd's...blijft een kwestie van smaak.

bro
*plop* *tzzzzzck* Zo die zit weer in de cd speler. En verdomt wat is hij goed. Ik denk dat de meeste wel al nieuwere en interessantere dingen ontdekt hebben en deze al lang vergeten zijn. Maar ik niet. Slechts eenmaal per jaar leg ik hem op ofzo, maar hij doet het wel nog steeds goed. Eigenlijk is Dehumanization het enige nummer dat ik wat tegenvallen vind.