Vitalic - Rave Age (2012)

Frankrijk

4. Vigipirate (2:13)
  5. Under Your Sun (4:02)
  6. No More Sleep (3:41)
  7. Nexus (5:07)
  8. The March of Skabah (3:59)
  9. Lucky Star (3:45)
  10. La Mort Sur le Dancefloor (3:33)
  11. Next I'm Ready (3:38)
  12. The Legend of Kaspar Hauser (4:11)
Electro_
Wat is er gebeurd in godsnaam? Vitalic behoort / behoorde bij mijn absolute top-producers. Maar wat is dit een verschrikkelijke, ongeïnspireerde meuk. Ik ben wanhopig op zoek geweest naar de melodieën zoals alleen hij ze kan maken, zoals op de vorige twee albums te horen was. "OK Cowboy" was voor mij een echte openbaring in elektronische muziek en is wat mij betreft één van de beste dance-albums ooit. Vitalic was voor mij altijd iemand die een bepaalde ziel, een melancholisch gevoel kon overbrengen in een genre wat voornamelijk als plat en ongevoelig wordt ervaren. Dit album brengt echter alleen gevoelens in mij naar boven die alles behalve melancholisch zijn! Ai, ai, ai. Wat een tegenvaller. Die gast-artiesten zijn echt tenenkrommend, waar Linda Lamb bij hun project "The Silures" nog enigszins iets toevoegde aan zijn producties, is dit slechts een mislukte poging tot het maken van een toegankelijke pop/dance-plaat.

"La Mort Sur le Dancefloor" is nog een aardige "anthem", die hij al een tijd in zijn live-sets gebruikt, maar een nummer als "Rave Kids Go" (die titel alleen al) is gewoon gênant.

avatar van Marsvin
Ik heb het nog nergens gevonden...is alles wel al uit. Ik heb enkel No More Sleep & Stamina gehoord en die zijn best oké.

Electro_
Hij is officieel nog niet gelekt nee.

avatar van Marsvin
Anders dan Cowboy en anders dan Flashmob. Het is veel harder, meer techno en in 1 à 2 liedjes lichte trap/moombahton achtige stijl te horen. Het begin is heel oké maar vanaf Nexus begint het super awesometacular te worden.

Nexus en The March of Skabah zijn 2 aparte liedjes. Hier staat het dus fout. Er moeten 12 nummers zijn.

4,5 omdat het begin heel oké is en vanaf Nexus ontploft

Speciale afsluiter is ook zeer goed.

Electro_
Veel harder, maar ook veel platter... Na een paar luisterbeurten is mijn mening niet echt bijgesteld, ik blijf die nummers waarop gezongen wordt echt verschrikkelijk vinden, maar "Nexus" en aansluitend "The March of Skabah" zijn wel eigenzinnige nummers waarin Vitalic zijn eigen stempel drukt op de hedendaagse trend in dancemuziek (ik vind laatstgenoemde namelijk veel weghebben van bijvoorbeeld "Brap!" van Bart B More en "Vigipirate" op het recente werk van Mr. Oizo).

avatar van RogerV
Ik vind de voorproefjes wel aardig klinken.

Na een paar keer goed te hebben geluisterd moet ik toegeven dat ik toch erg tevreden ben over dit album. De lang verwachte opvolger van Ok Cowboy en Flashmob heeft wat je van Vitalic kunt verwachten : harde beats , en synthesizers waarop je los kunt gaan. Er zijn zowel geweldige nummers als iets tegenvallende nummers op dit album. No More Sleep en Stamina ( de 2 uitgebrachte singles) staan niet voor dit album , er is namelijk meer variatie op het album , nrrm bijvoorbeeld Fade Away ! Ik raad dit album aan aan iedereen die fan is van franse/scheurende electro en soms techno !

avatar van 1311811
Hmmm, ben 'nieuw met Vitalic', maar blijkbaar een soort subcategorie Electronic waar ik niet van houd; tot mijn verbazing kan alleen Fade Away mij bekoren. Misschien nog maar een paar luisterbeurten.....